|

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد

وزارت خزانه داری آمریکا امروز اعلام کرد که تحریم‌ های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد

به گزارش شبکه شرق، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا اسامی چند فرد و نهاد ایرانی دیگر را در لیست تحریم های خود قرار داده است.

 

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، ۳ ایرانی از سوی دفتر کنترل دارائی های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) به بهانه مشارکت در سرکوب اغتشاشات و آشوبگران مورد تحریم قرار گرفتند!

 

وزارت خزانه‌ داری آمریکا با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، اسامی حسن عسکری، علیرضا مرادی و محمدتقی اصانلو را در لیست تحریم‌ ها قرار داده است.

 

در این ارتباط، یک نشریه آمریکایی چندی پیش از تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حمایت از اغتشاشات خبر داده بود.

 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا رویکرد دولت بایدن در این خصوص را یکپارچه اعلام کرد و افزود که در این خصوص چند دستگی وجود ندارد.

 

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

 

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

 

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها