|

رمز موفقیت اوکراین در مذاکرات از نظر ناتو

مقامات آمریکا و ناتو در تلاش هستند با کمک به بازپس گیری خرسون، اوکراین را در موضع قدرت در مذاکره با روسیه قرار دهند.

رمز موفقیت اوکراین در مذاکرات از نظر ناتو

به گزارش شبکه شرق، به نقل از تاس، بنا به نوشته یک رسانه ایتالیایی، بازپس گیری خرسون از سوی کی یف، می تواند شروع خوبی برای آغاز مذاکرات میان روسیه و اوکراین باشد.

 

روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» روز دوشنبه در مطلبی نوشت که ایالات متحده و ناتو بر این تصور هستند که آغاز مذاکرات صلح در مورد اوکراین در صورتی امکان پذیر است که کی یف بتواند، خرسون را از روسیه پس بگیرد. بنا به نوشته لا رپوبلیکا، نبرد برای بازپس گیری خرسون حائزاهمیت استراتژیک و دیپلماتیک است.

 

این روزنامه ایتالیایی در ادامه مطلب خود می آورد که واشنگتن در ارتباط مداوم با بروکسل و متحدان خود پیگیر این مورد و همچنین القای این ایده در ذهن رژیم کی یف است.

 

لا رپوبلیکا یادآور می شود اینکه واشنگتن و ناتو ارسال محموله ای از موشک های ضد پهپادی به کی یف را تایید کردند، موضوعی تصادفی نیست. نکته اصلی این است که باز پس گیری خرسون از روسیه، یک هدف استراتژیک از منظر دستیابی به دریا و کنترل منابع آبی به حساب می آید و تا حد زیادی ممکن است روند درگیری میان روسیه و اوکراین را تغییر دهد. همچنین آمریکا و متحدان ناتوی آن بر این باورند که تصرف شهر خرسون، امکان مذاکره از موضع قدرت را برای اوکراین فراهم می آورد.

 

این روزنامه ایتالیایی می نویسد این اولین بار است که کاخ سفید اجازه چنین سناریوی خاصی را داده است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها