|

اورتگا، کلیسای کاتولیک را "دیکتاتوری محض" نامید

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه گفت که کلیسای کاتولیک یک "دیکتاتوری محض" است زیرا به اکثریت کاتولیک‌ها اجازه نمی‌دهد پاپ و بقیه مقامات مذهبی آن را انتخاب کنند.

اورتگا، کلیسای کاتولیک را "دیکتاتوری محض" نامید

به گزارش شبکه شرق، دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در تلویزیونی ملی کشورش گفت: در کلیسای کاتولیک همه چیز تحمیل شده است، این یک دیکتاتوری محض است، این یک استبداد تمام‌عیار است.

 

رئیس جمهوری نیکاراگوئه پرسید: چه کسی کشیش‌ها را انتخاب می‌کند، اسقف‌ها را انتخاب می‌کند، پاپ‌ها و کاردینال‌ها را انتخاب می‌کند؟ اگر آنها می‌خواهند دموکراتیک باشند، باید پاپ، کاردینال‌ها، اسقف‌ها انتخاب شوند.

 

در پی بازداشت خانگی اسقف رولاندو آلوارز در ۱۹ اوت که از منتقدان سرسخت رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه است، رویارویی بین کلیسای کاتولیک و دولت ماناگوآ شدت گرفت. دولت اورتگا گفت که آلوارز به این دلیل دستگیر شده است که "در فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و تحریک‌آمیز" شرکت می‌کرد.

 

در نیکاراگوئه ۹ کشیش کاتولیک زندانی شده‌اند، یکی دیگر در حبس خانگی به سر می‌برد و بسیاری از آنها از این کشور فرار کرده‌اند تا از دستگیری به دلیل انتقاد از دولتی که به گفته آنها اقتدارگراست، جلوگیری کنند. جامعه کاتولیک در این کشور نقض حقوق بشر، آزار و اذیت مذهبی و سوءاستفاده از قدرت توسط اورتگا و همسرش را که معاون رئیس جمهوری است، محکوم کرده است.

 

نیکاراگوئه از آوریل ۲۰۱۸ دستخوش یک بحران سیاسی و اجتماعی بوده که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که جامعه بین‌المللی آن را آزاد و عادلانه ندانست و محکوم کرد، تشدید شده است. بیش از ۴۰ تن از مخالفان اورتگا ماه‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور توسط نیروهای امنیتی دولتی دستگیر شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها