|

اخراج نماینده اتحادیه اروپا از نیکاراگوئه

به گفته منابع دیپلماتیک نیکاراگوئه سفیر اتحادیه اروپا را عنصر نامطلوب خوانده و از وی خواسته است که این کشور را ترک کند.

اخراج نماینده اتحادیه اروپا از نیکاراگوئه

به گزارش شبکه شرق، یکی از منابع دیپلماتیک گفت، بتینا موشیت، سفیر اتحادیه اروپا به وزارت خارجه نیکاراگوئه احضار و عنصر نامطلوب خوانده و از وی خواسته شد کشور را ترک کند.

یک منبع گفت که از سفیر اتحادیه اروپا خواسته شده تا روز چهارشنبه کشور را ترک کند، اما دو منبع دیگر زمانبندی را برای خروج وی مشخص نکردند.

 تصمیم برای اجبار موشیت به ترک این کشور آمریکای مرکزی به دنبال بیانیه‌ای از سوی اتحادیه اروپا است که هفته گذشته در سازمان ملل صادر شد و در آن از دنیل اورتگا، رئیس جمهور خواسته شد تا «دموکراسی را بازگرداند». در ادامه این بیانیه بر آزادی زندانیان سیاسی و احترام به حقوق بشر تاکید شده است.

هوگو رودریگز، نامزد خدمت به عنوان سفیر آمریکا در نیکاراگوئه در ماه ژوئن از سوی دولت رد شد. در ماه فوریه، سفیر واتیکان در ماناگوا، والدمار استانیسلاو سامرتاگ، شخص عصر نامطلوب اعلام شد و دستور خروج وی از این کشور صادر شد.

اورتگا، 76 ساله، یک شورشی سابق مارکسیست که در اواخر دهه 1970 به سرنگونی یک دیکتاتوری دست راستی کمک کرد، در سال 2007 به قدرت رسید و در انتخابات نوامبر برای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به قدرت رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها