|

جمهوری آذربایجان: اظهارات پلوسی به صلح منطقه کمکی نمی‌کند

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به مواضع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره درگیری‌های مرزی ایروان و باکو واکنش نشان داد و اعلام کرد که اظهارات نانسی پلوسی نه تنها در راستای خدمت به صلح منطقه نیست، بلکه باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

جمهوری آذربایجان: اظهارات پلوسی به صلح منطقه کمکی نمی‌کند

به گزارش شبکه شرق، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) در واکنش به اظهارات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت حمله باکو به مرز ارمنستان گفت که این اظهارات نانسی پلوسی نه تنها به صلح منطقه کمکی نمی‌کند، بلکه باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

 

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: اظهارات نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره مناقشه آذربایجان و ارمنستان غیر واقع‌گرایانه و ناعادلانه است.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که هم‌اکنون در سفری سه روزه در ارمنستان به سر می‌برد، حملات جمهوری آذربایجان به ارمنستان را محکوم کرد و گفت: ایالات متحده یکی از روسای گروه مینسک شورای امنیت و همکاری اروپاست که چندین بار گفته هیچ راه حل نظامی برای درگیری بین ایروان و باکو وجود ندارد.

 

تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ساعات اولیه روز سه شنبه گذشته شدت گرفت. دولت باکو گفته که در واکنش به اقدامات تحریک آمیز ارمنستان، دست به واکنش نظامی زده است. دو کشور سه شنبه صبح و پس از میانجی‌گری روسیه با آتش بس موافقت کردند.

 

سفر نانسی پلوسی به ارمنستان که روز شنبه آغاز شد، سه روزه است. رئیس ۸۲ ساله مجلس نمایندگان آمریکا بالاترین مقام این کشور محسوب می‌شود که از زمان استقلال ارمنستان در سال ۱۹۹۱ تاکنون به این کشور سفر کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها