|

بایدن رسما کاندیدا شد

وبگاه کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا نام «جو بایدن» را در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این کشور ثبت کرد.

بایدن رسما کاندیدا شد

به گزارش شبکه شرق،  امروز سه شنبه اعلام شد که «جو بایدن» به صورت رسمی نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را رسانه ای کرده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، طبق اعلام وب سایت کمیسیون انتخابات فدرال، بایدنِ ۷۹ ساله، رسما برای نامزدی مجدد در انتخابات ثبت نام کرده است.

این در حالیست که «جو بایدن» شخصا تا کنون در این باره بیانیه ای صادر نکرده است.

اواخر فرودین ماه سال جاری بود که وبگاه «هیل» متعلق به کنگره آمریکا اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا به نزدیکان خود اطلاع داده است که در انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور به دنبال دوره دوم ریاست جمهوری خواهد بود.

رئیس جمهور کنونی آمریکا با «باراک اوباما» رییس جمهور اسبق این کشور نیز این موضوع را مطرح کرده است.

بایدن در ماه های گذشته در یک نشست خبری در بروکسل هم به خبرنگاران اعلام کرده بود که وی «بسیار خوش شانس» خواهد بود که در برابر دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰، در انتخابات آتی (سال ۲۰۲۴) قرار گیرد.

یک منبع آمریکایی که از گفتگوهای اوباما و بایدن مطلع است در این خصوص گفته بود که رییس جمهور آمریکا می خواهد در انتخابات نامزد شود و در این مورد نیز به همه اطلاع رسانی می کند.

این در حالیست که نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت «بایدن» در افکار عمومی مردم کشورش به دلایل گوناگونی افت شدیدی داشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها