|

آمریکا ناتو را در لهستان تقویت می‌کند

برگزاری جلسات کمیته بررسی پرونده حمله به کنگره در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱، در کنار اعتراض به حکم دیوان عالی مهمترین موضوعاتی است که در روزنامه‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته است.

آمریکا ناتو را در لهستان تقویت می‌کند

به گزارش شبکه شرق، تاثیر خصوصی‌سازی سازمان بهداشت انگلیس بر افزایش نرخ مرگ و میر در این کشور و همچنین پیگیری مسابقات ویمبلدون حذف سرشناس‌ها چه در مردان و چه در زنان موضوعاتی هستند که در روزنامه‌های انگلیسی به آن اشاره شده است. 

نشست ناتو و تصمیم آمریکا برای تقویت نیروهای مستقر در شرق اروپا برای خاورمیانه‌ای‌ها بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد.

 

واشنگتن پست: ترامپ می‌دانست هوادارانش مسلح هستند

جلسات کمیته بررسی پرونده حمله روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره با جدیت پیگیری و هر روز جزییات جدیدی رو می‌شود. از جمله این که ترامپ نه تنها می‌دانسته هوادارانش مسلح هستند و قصد دارند به کنگره حمله کنند که بدش هم نمی‌آمده آنها را رهبری کند!

این جزییات جدید، بخشی از شهادت خانم کسیدی هاچینسون، معاون رئیس کارمندان کاخ سفید در دوران ترامپ است. او تا امروز دقیق‌ترین و جزیی‌ترین اطلاعات را در شهادتش در جلسات کمیته مطرح کرده است. 

خانم کسیدی گفته ترامپ حتی بر سر این که باید هواداران مسلحش را تا کنگره هدایت کند، با مامور مخفی محافظش درگیر شد! و حتی حمایت خود را از به دار آویختن مایک پنس هم اعلام کرد!

 

گاردین: خصوصی‌سازی سازمان بهداشت باعث افزایش نرخ مرگ شد

نتیجه نخستین مطالعات انجام شده بر طرح خصوصی‌سازی سازمان بهداشت در انگلیس نشان می‌دهد هرچقدر که امور پزشکی و درمانی در این کشور خصوصی شده، نرخ مرگ و میر هم به دنبال آن افزایش یافته است. مطالعات از سوی دانشگاه آکسفورد انجام شده است. 

این طرح به طرح محافظه‌کاران معروف و مشهور است و از سال ۲۰۱۲ و در دولت محافظه‌کار دیوید کامرون عملی شد و تا امروز ادامه پیدا کرده است. 

بر اساس این طرح بودجه دولتی از بخش درمانی و بهداشتی سازمان بهداشت انگلیس کاهش یافت و یا قطع شد و NHS در واقع به بخش خصوصی واگذار شد.

 

نشنال: آمریکا ناتو را در لهستان تقویت می‌کند

رهبران غربی در مادرید دور هم جمع شده اند تا درباره ناتو و فعالیت‌هایش بحث و گفت و گو کنند. بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده به عنوان یکی از سخنرانان گفته آمریکا قصد دارد نظام دفاعی ناتو را در شرق اروپا تقویت کند.

در طرح بایدن حدود ۳۰۰هزار نیرو به حالت آماده‌باش در می‌آیند تا در قبال تهدیدات واکنش نشان دهند. لهستان و رومانی از جمله کشورهایی هستند که از نیروهای آمریکایی و تجهیزات نظامی این کشور پذیرایی می‌کنند. 

بایدن معتقد است پس از حمله پوتین به اوکراین، صلح در اروپا و غرب به خطر افتاده است و باید نظام دفاعی ناتو تقویت شود.

 

عرب نیوز: جشن عروسی روی خرابه‌های خانه فلسطینی

خانواده فلسطینی پس از ویرانی خانه‌شان به دست نیروهای اسرائیلی جشن عروسی را روی خرابه‌ها برپا کرده اند. آنها روی آوار خانه چادر زده، فرش پهن کرده اند، عروس و داماد را دست به دست هم داده اند و به خانه جدید فرستاده اند. 

چالش و درگیری میان ساکنان فلسطینی در قدس شرقی از مدت‌ها قبل آغاز شده است و هنوز ادامه دارد. اسرائیلی‌ها می‌گویند این خانه‌ها بدون پروانه ساخته شده اند، از سوی دیگر فلسطینی‌ها می‌گویند اصلا پروانه ساخت خانه برای آنها صادر نمی‌شود که با مجوز خانه بسازند. 

نکته عجیب این که این عکس و خبر هفته پیش منتشر شد، اما امروز عکس و خبر صفحه اول روزنامه عرب نیوز است!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها