|

دیدار زلنسکی با وزیر خزانه داری آمریکا

«جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا امروز در کی یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

دیدار زلنسکی با وزیر خزانه داری آمریکا

به گزارش شبکه شرق، «جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه به بهانه آنچه واشنگتن «تقویت حمایت دولت آمریکا از اوکراین» مدعی شده است، به کی یف سفر کرد.

به گزارش این خبرگزاری، وزیر خزانه داری ایالات متحده ظاهراً اولین سیاستمدار غربی است که برای دیدار با مقامات اوکراینی لباس غیررسمی به تن کرد تا با شیوه میزبان مطابقت داشته باشد.

«جنت یلن» پس از وورود به کی یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

رئیس جمهور اوکراین در این دیدار گفت: برای محروم کردن روسیه از فرصت تامین مالی جنگ، باید تحریم‌ ها را بیشتر تقویت کرد. لازم است تحریم ها بیش از پیش تقویت شود تا روسیه از توانایی تأمین مالی جنگ محروم شود!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خزانه داری نیز در این دیدار از ارائه ۱.۲۵ میلیارد دلار از کمک های اقتصادی ۹.۹ میلیارد دلاری واشنکتن به کی یف خبر داد.

در همین رابطه، دیمیتری مدودف، نائب رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه پیشتر اعلام کرد که کمک‌ های نظامی آمریکا به اوکراین بدون احتساب کمک اروپایی‌ها، به‌زودی به ۵۰ میلیارد دلار می‌ رسد.

وی افزود: مجموع «بسته هدف» کمک نظامی آمریکا به دشمنان ما به زودی به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. عمده کمک نیز در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین ارسال شده اما انتقال و تحویل تسلیحات به کی‌یف، از آگوست ۲۰۲۱ شروع شده و شدت گرفته بود. در جریان عملیات نظامی، اوکراین بیش از آنچه که نیاز داشت از آمریکا کمک دریافت کرد تا بدین ترتیب تا حد ممکن عملیات‌های نظامی را طولانی کند. از جمله این کمک‌ها می‌توان به دست کم ۴۰ سامانه موشک‌انداز «هیمارس» و مهمات آن، هشت سامانه پدافند هوایی «NASAMS»، تعداد ۳۱ دستگاه تانک M۱ و ۴۵ دستگاه تانک T-۷۲B، بیش از ۱۰۹ دستگاه خودرو زرهی «بردلی»، ۳۰۰ زره‌پوش نفربر M۱۱۳ و ۹۰ دستگاه زره‌پوش «استرایکر»، بیش از یک هزار و ۶۰۰ سامانه پدافندی قابل حمل «استینگر»، بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ موشک ضدتانک «جاولین» و بیش از ۵۰ هزار فقره سایر سامانه‌های ضدتانک اشاره کرد.

وی تاکید کرد که واشنگتن همچنین به تعدادی از کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا مجوز داده تا تسلیحات ساخت آمریکا به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار را به اوکراین ارسال کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها