|

جوسپ بورل اعلام کرد:

ادامه حمایت‌های غرب از کی یف در سال ۲۰۲۳

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به مناسبت سال نو مسیحی در حساب توئیتر خود بر ادامه حمایت های غرب از «کی‌یف» در سال ۲۰۲۳ وعده داد؛.

ادامه حمایت‌های غرب از کی یف در سال ۲۰۲۳

به گزارش شبکه شرق، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به مناسبت سال نو مسیحی در حساب توئیتر خود بر ادامه حمایت های غرب از «کی‌یف» در سال ۲۰۲۳ وعده داد؛ این امر نشانگر آن است که چشم انداز صلح آمیزی برای خاتمه دادن بر آتش جنگ در شرق اروپا وجود ندارد.

بورل در حساب توئیتر خود نوشت: در سال ۲۰۲۲ میلادی روسیه تصمیم گرفت با نادیده انگاشتن کامل تعهدات به مبانی حقوق بشر به اوکراین و امنیت جهانی حمله کند، و در پایان (همین) سال پوتین یک بار دیگر تلاش کرد تا با حملات نفرت انگیز اوکراین را به تاریکی سوق دهد.

1

بورل در پایان پیام خود نوشت: ما (غرب به سرکردگی آمریکا) مصمم هستیم تا در سال ۲۰۲۳ نیز در کنار اوکراین بایستیم.

به گزارش ایرنا، روسیه بدنبال نادیده انگاشتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب به سرگردگی آمریکا، بخصوص در زمینه توسعه حوزه نفوذ پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سمت مرزهای غربی خود، در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، تاکنون کشورهای غربی ازجمله آمریکا از دنبال کردن مسیر دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به آتش جنگ در شرق اوکراین خودداری ورزیده و حمایت های هنگفت نظامی و مالی از کی یف به عمل آورده اند، این امر موجب شده تا فشار مضاعفی بر توان اقتصادی کشورهای حمایت کننده از این جنگ در اروپا به بار آورد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها