|

روسیه: مراکز مهم اوکراین در حملات سنگین روسیه منهدم شد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام اهداف تعیین شده برای حملات هوایی امروز در اوکراین با موفقیت منهدم شده‌اند.

روسیه: مراکز مهم اوکراین در حملات سنگین روسیه منهدم شد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در خلال روز، نیروهای مسلح روسیه تسلیحات دوربرد با دقت بالا را از زمین و دریا به تأسیسات فرماندهی نظامی و شبکه برق اوکراین شلیک کردند. تمام اهداف تعیین شده منهدم شدند».

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است، در حملات توپخانه‌ای امروز در خارکیف حدود ۱۶۰ سرباز اوکراینی کشته شده و چهار خودرو نظامی منهدم شدند.

در این گزارش آمده است، نیروهای روس توانستند با دفع حملات نیروهای اوکراینی در دونتسک، بیش از پنجاه سرباز اوکراینی را کشته و ۶ تانک را منهدم کنند. در منطقه خرسون نیز بیش از صد سرباز اوکراینی کشته شدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای روس توانستند روز دوشنبه ۹ پهپاد، ۲۱ موشک هیمارس و اولخا و دو موشک رادار گریز هارم آمریکایی را رهگیری و ساقط کنند.

از سوی دیگر «دنیس اشمیهال» نخست‌وزیر اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد حملات جدید روسیه موجب آسیب جدی به زیرساخت‌ها در این کشور شده‌اند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، اشمیهال با اشاره به دور جدید حملات علیه مواضع مختلف در اوکراین از جمله در کی‌یف گفت:‌ «تروریست‌های روسی بار دیگر به زیرساخت‌های انرژی در سه منطقه اوکراین حمله کردند».

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «در نتیجه این حملات، برق صدها ناحیه مسکونی قطع شده است».

در ادامه حملات اخیر پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، رسانه‌ها امروز (دوشنبه) خبر دادند که روسیه با پهپادهای انتحاری «کامی کازه» به چند نقطه از اوکراین حمله کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها