|

اوکراین: وضعیت ما در جبهه شرقی بدتر شده است

با تشدید حملات روسیه در شرق و گسترش تسلط ارتش آن بر شهر کلیدی سیورودونتسک در استان لوهانسک، فرماندار این منطقه از بدتر شدن وضعیت جبهه اوکراین در این منطقه خبر داد.

اوکراین: وضعیت ما در جبهه شرقی بدتر شده است

با تشدید حملات روسیه در شرق و گسترش تسلط ارتش آن بر شهر کلیدی سیورودونتسک در استان لوهانسک، فرماندار این منطقه از بدتر شدن وضعیت جبهه اوکراین در این منطقه خبر داد.

به گزارش تارنمای روزنامه واشنگتن پست، همزمان با تحریم های مسکو علیه فهرست بزرگی از کسانی که اقدامات آن را در طول جنگ در اوکراین محکوم کرده اند، روسیه دیروز دوشنبه حملات خود را علیه اوکراین تشدید کرد و سیورودونتسک را که شهری مهم در جبهه شرقی است آماج حملات خود قرار داده است.

«سرهی هایدای» فرماندار لوهانسک در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که وضعیت ما در مبارزه برای سیورودونتسک بدتر شده است. نیروهای روسیه در حال گلوله باران و گسترش تسلط خود در شهر هستند. وی در عین حال خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی همچنان کنترل منطقه صنعتی این شهر را در دست دارند.

افزایش تسلط ارتش روسیه بر سیورودونتسک و تشدید درگیری ها در منطقه دونباس در حالی رخ می دهد که غرب در تلاش برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین است. علیرغم تهدیدهای مسکو مبنی بر ارسال موشک های دور برد به اوکراین، بریتانیا دیروز دوشنبه اعلام کرد سامانه های پرتاب موشکی به کی‌یف تحویل می دهد که قادر هستند برای حمله به اهدافی تا ۵۰ مایل دورتر استفاده شوند. آمریکا نیز پیش از انگلیس وعده ارسال تسلیحات مشابه را به اوکراین داده است.

هرچند مقامات آمریکایی می گویند دستکم چند هفته طول می کشد تا نیروهای اوکراینی در مورد نحوه استفاده از تسلیحات دوربرد آموزش ببینند و هنوز مشخص نیست که آیا تلاش های مشترک غرب برای مسلح کردن اوکراین به سیستم های قدرتمندتر برای شکست روسیه کافی است یا خیر.

از سوی دیگر رهبران اوکراین در تلاش برای تقویت روحیه سربازان در این مناطق هستند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که این هفته از واحدهای شهر لیسیچانسک در همسایگی سیورودونتسک بازدید کرد، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که اوکراین هر شانسی برای پس گرفتن شهر دارد.

همزمان کشته شدن «رومن کوتوزوف» ژنرال روسی در میدان نبرد اوکراین که توسط رسانه های دولتی روسیه نیز تایید شده، ادعاهای دولت کی یف را برای بازپس گیری تقویت می کند. اوکراین مدعی است به غیر از کوتوزوف، ۱۲ ژنرال دیگر را تاکنون کشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها