|

اوکراین: هرگونه توافق با روسیه قابل اعتماد نخواهد بود

مذاکره‌کننده صلح اوکراینی مدعی شد هر گونه توافقی با روسیه قابل اعتماد نیست و تنها راه متوقف کردن عملیات نظامی روسیه، استفاده از قوه قهریه است.

اوکراین: هرگونه توافق با روسیه قابل اعتماد نخواهد بود

«میخایلو پودولیاک» (Mykhailo Podolyak) مشاور رئیس جمهوری و مذاکره کننده صلح اوکراینی مدعی شد هر گونه توافقی با روسیه قابل اعتماد نیست و تنها راه متوقف کردن عملیات نظامی روسیه، استفاده از قوه قهریه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز نوشت: این مقام اوکراینی در پیامی که از طریق تلگرام منتشر شد، ادعا کرد: هر گونه توافقی با روسیه یک پول سیاه هم نمی ارزد. آیا می توان با کشوری مذاکره کرد که با تبلیغات و بدبینی همیشه دروغ می گوید؟ 

پودولیاک ادعا کرد: روسیه ثابت کرده کشوری است که امنیت جهان را تهدید کرده است. چنین کشوری را فقط با استفاده از قوه قهریه می توان متوقف کرد.

 با مسکوت ماندن مذاکرات صلح، روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر می دانند. آخرین مذاکرات مستقیم دو کشور 29 مارس (9 فروردین) برگزارشد. کرملین اوایل ماه جاری گفت اوکراین تمایلی برای تداوم مذاکرات صلح نشان نمی دهد.

مقام های کی یف نیز روسیه را به دلیل فقدان پیشرفت در مذاکرات مقصر دانستند. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به تازگی گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تنها مقام روسی است که وی تمایل دارد درباره چگونگی جنگ با او مذاکره کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط رتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها