|

پایان جام جهانی با شکسته شدن طلسم 36 ساله آرژانتین

در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مجموعا ۱۷۲ گل به ثمر رسید که از این حیث رکورددار شد. جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۱۹۹۸ در صدر پرگل‌ترین جام‌های جهانی با ۱۷۱ گل بودند.

پایان جام جهانی با شکسته شدن طلسم 36 ساله آرژانتین

سپهر خرمی- جام‌جهانی ۲۰۲۲ با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید تا بسیاری از رکوردها به کام مسی تمام شود.

 

مسی تمام رکوردها را درو کرد

 بیشترین بازی

 بیشترین دقایق بازی

 بیشترین جایزه بهترین بازیکن بازی

 بیشترین جایزه توپ طلای جام

 بیشترین دریبل

 بیشترین خلق موقعیت 

 بیشترین گل + پاس گل

هت تریک امباپه

امباپه به دومین بازیکن در تاریخ جام‌جهانی بدل شد که توانسته در دیدار پایانی هت‌تریک کند. "جف هرست" در فینال جام‌جهانی ۱۹۹۶ مقابل آلمان غربی سه گل زده بود که بعد از آن دیگر بازیکنی موفق به هت‌تریک در فینال نشده بود.

کیلین امباپه با گلزنی در دیدار پایانی ۲۰۲۲؛  به اولین بازیکنی تبدیل شد که در مجموع ۲ فینال موفق به زدن ۸ گل شده است. 

لئو مسی با حضور در دیدار پایانی رکورددار حضور در مسابقات تاریخ جام‌جهانی با ۲۶ مسابقه شد و به طور کامل از لوتار ماتئوس با ۲۵ مسابقه عبور کرد.

 

سنگربان آرژانتین راه صد ساله را طی یک شب رفت

اولین بازی ملی "ایمیلیانو مارتینز" درودزه‌بان تیم‌ملی آرژانتین در سال ۲۰۲۱ در ۲۹ سالگی به ثبت رسید و طی یک سال، ۳ جام تیمی و یک افتخار فردی را کسب کرد.

قهرمانی کوپا آمریکا

قهرمانی سوپرجام ملت‌ها

قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲

 

بهترین دروازه‌بان جام جهانی

دیدیه دشان سرمربی تیم‌ملی فرانسه در صورت قهرمانی تیم‌ملی کشورش می‌توانست به دومین مربی دنیا تبدیل شود که توانسته دو بار جام قهرمانی را بدست بیاورد. این رکورد اما همچنان در اختیار ویتوریو پوتزو ایتالیایی باقی ماند که در جام‌جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ دوبار ایتالیا را به مقام قهرمانی جهان رساند.

کیلین امباپه می‌توانست با قهرمانی در جام‌جهانی در کنار پله افسانه‌ای؛ دومین بازیکن کمتر از ۲۵ سالی باشد که ۲ بار قهرمان جهان شده است.

 

جام‌جهانی ۲۰۲۲ رکورد گلزنی را شکست

در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مجموعا ۱۷۲ گل به ثمر رسید که از این حیث رکورددار شد. جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۱۹۹۸  در صدر پرگل‌ترین جام‌های جهانی با ۱۷۱ گل بودند.

 مسی با زدن ۷ گل و دادن ۵ پاس گل‌ رکورد مارادونا را  از لحاظ تاثیرگذاری شکست. مارادونا در جام‌جهانی ۱۹۸۶ با زدن ۵ گل و ۵ پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن

 جام‌جهانی در یک دوره لقب گرفته بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها