|

فهرست ایران برای جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی در اردوی اتریش به سر می‌برد که در این اردو ۲۷ نفر زیر نظر کی‌روش به فعالیت مشغول هستند.

فهرست ایران برای جام جهانی

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی در اردوی اتریش به سر می‌برد که در این اردو ۲۷ نفر، شامل ۱۶ لژیونر و ۱۱ بازیکن زیر نظر کی‌روش به فعالیت مشغول هستند تا در دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال به میدان بروند.

 

کارلوس کی‌روش در اولین اقدام ۲۴ بازیکن را برای اولین اردو به تیم‌ ملی دعوت کرد که از بین بازیکنان لیگی دعوت شده، با خط خوردن ۱۳ نفر، ۱۱ ستاره دیگر، لژیونر‌ها را در سفر اتریش همراهی کردند.

 

کی‌روش این جمع را بعد از دو بازی ۴۰ دقیقه‌ای درون تیمی برای حضور در کمپ اتریش انتخاب کرد؛ بازیکنانی که اغلب‌شان در ماتریکس دراگان اسکوچیچ قرار داشته و برای آنها درخواست ویزای اتریش شده بود. البته رامین رضاییان و مرتضی پورعلی‌گنجی دو بازیکن جدیدی بودند که با توجه به شناخت قبلی کی‌روش به تیم ملی دعوت شدند.

کی‌روش شب گذشته اعلام کرد با شانزده بازیکن داخلی اردویی پس از برگزاری لیگ تا هفته دهم برگزار خواهد کرد و این بازیکنان مقدمه‌ای بر اردوی نهایی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند بود.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران شانزده لژیونر را با خود به اردوی اتریش برده و اگر هر شانزده لژیونر در اردوی تیم ملی باقی بمانند و لژیونر جدیدی به تیم ملی دعوت نشود، از شانس بازیکنان داخلی یک سهمیه کم خواهد شد چرا که ایران می‌تواند نام ۲۶ بازیکن را برای فهرست نهایی رقابت‌های جام جهانی رجیستر کند.

نفراتی که به عنوان بازیکن داخلی با تیم ملی به اتریش رفته‌اند شامل علیرضا بیرانوند (پرسپولیس- دروازه‌بان)، سید حسین حسینی (استقلال- دروازه‌بان)، پیام نیازمند (سپاهان- دروازه‌بان)، رامین رضاییان (سپاهان- مدافع)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس- مدافع)، امید نورافکن (سپاهان- مدافع)، ابوالفضل جلالی (استقلال- مدافع)، صابر حردانی ( استقلال-مدافع)، میلاد سرلک (پرسپولیس- هافبک)، مهدی ترابی (پرسپولیس- وینگر) و وحید امیری (پرسپولیس- وینگر) هستند.

ظاهرا آنچه که کی‌روش در نظر دارد حضور شانزده بازیکن برای اردوی طولانی مدتی است که او قصد دارد در آن برای بازیکنان تیم ملی فضای مجددی برای رشد و توسعه فنی ایجاد کند؛ او همیشه اولویت را به بازیکنان خارج از ایران داده که در شرایط بهتری تمرین می‌‌کنند. اگرچه در جام جهانی پیشین اغلب ستارگان تیم ملی فوتبال، چهره‌هایی بودند که در لیگ داخلی به فعالیت مشغول بودند.

به نظر می‌رسد این شانزده نفر از همان فهرستی انتخاب می‌شوند که پیش‌تر توسط کی‌روش در اردوی اول بازیکنان داخلی به تیم ملی دعوت شده بودند و قاعدتا حتی در صورت درخشش خاص برخی بازیکنان، تغییر چندانی در این لیست داده نشود؛ مگر آنکه این بازیکن سابقه مناسبی در تیم‌های ملی داشته و قبلا در آن لول بازی کرده باشد.

به جز ۱۱ بازیکنی که به لیست نهایی راه یافتند، این ۱۳ بازیکن نیز در اردوی ابتدایی حاضر بودند: مهدی شیری، عارف آقاسی، سامان فلاح، آرمین سهرابیان، مهدی مهدی پور، محمد کریمی، یاسین سلمانی، رضا اسدی، مهدی حسینی، محمد خدا‌بنده‌لو، محمد محبی، مهدی قایدی، سعید صادقی و شهریار مغانلو.

احتمالا با انتخاب این شانزده بازیکن بعد از برگزاری چهار هفته از رقابت‌های لیگ، تکلیف کی‌روش و لیگ داخلی روشن خواهد شد؛ آن هم با مشاهده ۳۲ مسابقه‌ای که در دوران سرمربیگری وی در تیم ملی برگزار می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها