|

جلالی در اختتامیه جشنواره سرو سیمین ۸

گفتمان صنایع‌دستی در هیئت‌دولت مطرح و زبان‌زد شده است/ استقبال جوانان از جشنواره بی‌نظیر بود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده امروز شاهد این هستیم که صنایع‌دستی به‌عنوان یک گفتمان در هیئت‌دولت مطرح شده و زبان‌زد است.

گفتمان صنایع‌دستی در هیئت‌دولت مطرح و زبان‌زد شده است/ استقبال جوانان از جشنواره بی‌نظیر بود

 

 مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، شامگاه امشب سه‌شنبه اول اسفند ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی (سرو سیمین ۸) که با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که امشب میزبان هنرمندان صنایع‌دستی هستیم و اگر امشب من صدایم و زانوهایم می‌لرزد برای این است که یک سال پر از موفقیت را پشت سر گذاشتیم. سال قبل باهم هم‌پیمان شدیم و از ماه شعبان سال قبل تا ماه شعبان امسال شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه صنایع‌دستی بودیم.

معاون صنایع‌دستی کشور ادامه داد: صنایع‌دستی در ادبیات گفتمانی سیاستگذاران مطرح شده و در هیئت دولت در حال حاضر به‌عنوان یک گفتمان مطرح و زبان‌زد شده است. این اتفاق مهم به خاطر تلاش‌ها و نگاه پدرانه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

جلالی افزود: در صنایع‌دستی امروز به کارکرد اقتصاد بنیان رسیدیم و تقویت زیست‌بوم صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه انجام شده که حاصل تلاش بزرگانی مانند مهندس ضرغامی است.

او اضافه کرد: ایرانی زیباپسند است و از هر ماده‌ای، اثری خلق می‌کند. باید قدر هنرمندان ایرانی را دانست و از آن‌ها همواره حمایت کرد.

جلالی در ادامه گفت: تدوین سند ملی صنایع‌دستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق بزرگی است و من از حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تشکر می‌کنم.

معاون صنایع‌دستی کشور یادآور شد: خوشبختانه در برگزاری هشتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شاهد همکاری و همفکری دستگاه‌های مختلفی بودیم و من در اینجا از همه مدیران و متولیان دستگاه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

جلالی در بخش‌ دیگری از صحبت‌های خود گفت: جشنواره فقط در تهران نبود بلکه در ۹ نمایشگاه منطقه‌ای ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایران به نمایش گذاشته شد. ضمن این که تمام پایگاه‌های ملی و جهانی در اختیار صنایع‌دستی قرار گرفت و معاونت گردشگری نیز به حضور و وجود صنایع‌دستی در مراکز گردشگری توجه جدی دارد.

او همچنین به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های داخلی که سه هفته قبل در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اشاره کرد و افزود: از نگاه پدرانه مقام‌معظم رهبری به صنایع‌دستی کمال تشکر را دارم که در کنار نفت و پتروشیمی صنایع‌دستی را نشاندند و به این حوزه اهمیت دادند.

جلالی یادآور شد: جشنواره‌ امسال برای هشتمین بار برگزار شد و اتفاقات بسیار خوبی نیز در این دوره از جشنواره روی داد و بخش هنر در حرم از مهمترین برنامه‌های این دوره از جشنواره بود.

او همچنین به حضور و استقبال نسل جوان از این جشنواره اشاره کرد و افزود: استقبال جوانان از جشنواره «سرو سیمین ۸» بسیار خوب بود.

جلالی ادامه داد: در این جشنواره  شاهد دریافت ۱۳ هزار اثر بودیم و از ۲۸ کشور نیز آثاری به این جشنواره ارسال شد و جشنواره صنایع‌دستی فجر به یک گفتمان جهانی تبدیل شد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی یادآور شد: خانواده ایرانی اقلیم و فرهنگ و هویت خود را بازتولید می‌کند و نشان می‌دهد مادران ایرانی هرجا که باشند یک مادر هستند.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما خانواده بزرگی هستیم، دانش و خواستن و توانستن در کنار هم نشسته است و توجه به این خانواده تضمین اقتصاد هویت بنیان در گام دوم انقلاب است.

 

 

منبع: اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها