|

هوای تهران نارنجی شد/ در این مناطق تهران تردد نکنید + عکس

آلودگی هوای تهران بار دیگر تشدید ضد و کیفیت هوای تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

هوای تهران نارنجی شد/ در این مناطق تهران تردد نکنید +  عکس

به گزارش شبکه شرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر، روی عدد ۱۱۳ قرار دارد و هوا برای گروه‌‎های حساس جامعه آلوده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز «دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۲»، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر، روی عدد ۱۰۷ قرار گرفته و هوا برای گروه‌های حساس آلوده است.

همچنین این شاخص، در ۲۴ ساعت گذشته میانگین روی عدد ۸۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول قرار داشت.

شهر تهران از ابتدای سال جاری، ۹ روز هوای پاک، ۲۱۴ روز هوای قابل قبول، ۹۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۲ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش، سه روز هوای پاک، ۱۶۶ روز هوای قابل قبول، ۱۲۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و۳۲ روز هوای ناسالم برای همه افراد ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک داشته است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته، «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

نقشه آلودگی هوای تهران

در نقشه آلودگی هوای تهران، امروز «دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۲»، وضعیت آلودگی مناطق مختلف تهران در حال حاضر مشخص شده است.

عدد شاخص ذرات معلق کمتر از /۵ میکرون یا همان شاخص آلودگی هوا که بیانگر کیفیت هوای تهران هم اکنون دوشنبه «۲۳ بهمن ۱۴۰۲» است، در جدول زیر به تفکیک مناطق مختلف تهران نمایش داده شده است.

مناطق پاک به رنگ سبز، مناطق قابل قبول به رنگ زرد، مناطق ناسالم برای گروه‌های حساس به رنگ نارنجی، مناطق ناسالم برای عموم به رنگ قرمز در نقشه مشخص شده‌اند.

آلودگی هوای تهران

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها