|

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه:

مشکل حج عمره به‌زودی برطرف خواهد شد

وزیر امور خارجه کشور گفت: در مورد حج با وزیر خارجه عربستان توافقاتی داشتیم و در مورد بحث‌های فنی هواپیمایی، بین سازمان هواپیمایی دو کشور توافقی صورت گرفت.

مشکل حج عمره به‌زودی برطرف خواهد شد

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه با بیان اینکه مقامات عربستان به صراحت گفتند که در خصوص حل مشکلات فنی دستورات لازم داده شده است، گفت: امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی را داشته باشم و آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در خصوص حج ما با وزیر خارجه عربستان یک توافقی را انجام دادیم. در بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی موافقتنامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به توقف ۷ الی ۸ ساله حج عمره و بحث‌های فنی از سرگیری پروازها بر مبنای توافق جدید انجام شد.

وی گفت: در روزهای گذشته یک هیئتی از طرف وزارت امور خارجه و هواپیمایی عربستان سعودی به ایران آمدند و طبق روالی متعارف مباحث فنی خود را تکمیل کردند. قرار است که امروز من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی را انجام دهم و آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: مقامات عربستانی به ما به صراحت گفتند که در خصوص حل مشکل فنی دستورات لازم به آنها داده شده و کار در مسیر درست خودش در حال پیش رفتن است.

وزیر امور خارجه در خصوص اخرین وضعیت ارتباط با پاکستان هم تصریح کرد: در خصوص پاکستان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات عالی رتبه این کشور داریم و می‌دانید در چند روز آینده انتخابات در پاکستان برگزار خواهد شد. برای ما مباحث همکاری‌های تجاری اقتصادی، توسعه بازارچه‌ها و مناطق آزاد و مرزی بسیار مهم است، رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که تروریست‌ها در نزدیکی آن مستقر بودند تبدیل به مرزهای تجاری، صلح و دوستی میان دو کشور شوند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها