|

در پی گزارش شبکه شرق انجام شد؛

توقف عملیات ساخت‌وساز در محدوده دانشگاه تهران

پی‌رو گزارش «شبکه شرق» در خصوص ساخت سازه بتنی در محدوده دانشگاه تهران، این عملیات متوقف شد.

توقف عملیات ساخت‌وساز در محدوده دانشگاه تهران

به گزارش شبکه شرق، تصاویری که به دست «شبکه شرق» رسیده بود، نشان دهنده ساخت و ساز، مجاورِ درِ شمالی دانشگاه علوم پزشکی در محدوده محوطه دانشگاه تهران بود. تصاویر نشان می‌داد که یک سازه بتنی یک طبقه با  مساحت حدودی ۸۰ متری چسبیده به نرده‌های شمال دانشگاه  در حال ساخت است. 

مجوز میراث فرهنگی الزامی است

دانشگاه تهران ثبت ملی است و هرگونه ساخت و ساز در حریم دانشگاه باید منطبق بر ضوابط و هماهنگی  میراث فرهنگی انجام شود. دانشگاه تهران به عنوان یک مجموعه یکپارچه در مسیر ثبت جهانی قرار دهد و هر گونه ساخت‌وساز بدون توجه به ارزش‌های میراثی این مجموعه، می‌تواند به این اثر ملی آسیب بزند. 

پاسخ زیر از سوی مسئولان ذی ربط به «شبکه شرق» ارسال شد و خبر از توقف عملیات می‌دهد. 

«با عرض سلام و ادب

پیرو اخبار واصله درخصوص ساخت و ساز بتنی در محدوده دانشگاه تهران، از طریق استان تهران، یگان حفاظت در روز شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۶، به محل اعزام، ضمن تذکرات لازم و اخطار، عملیات مذکور متوقف گردیده است. همچنین اعلام شده لازمست طرح مذکور جهت بررسی و اعلام نظر به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارسال گردد.»

گفتنی است، بر اساس مشاهدات منابع آگاه، امروز در خیابان پورسینا ضلع  شمال دانشگاه ساخت و ساز ادامه داشته ولی در خیابان شانزده آذر (در داروسازی) کسی مشغول به کار نیست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها