|

فراجا: اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار با پابند و دستبند الکترونیک در آینده نزدیک

فرمانده فراجا از اجرایی شدن طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار با پابند و دستبند الکترونیک در آینده نزدیک خبر داد.

فراجا: اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار با پابند و دستبند الکترونیک در آینده نزدیک

به گزارش شبکه شرق، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲) در حاشیه مراسم ارتقای توان عملیاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و اضافه شدن ۱۰۰۰ موتورسیکلت جدید به ناوگان پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که چابکی پلیس و به‌موقع رسیدن سر صحنه موضوع حائز اهمیتی است، درصدد ارتقای توان عملیاتی پلیس تهران برآمدیم و همواره به این مساله توجه داریم.

وی افزود: در برخی مواقع مشاهده شده است، پلیس به دلیل ترافیک نمی‌تواند به‌موقع به محل جرم برسد. به همین منظور نیاز است که توان عملیاتی پلیس با وسیله‌هایی مانند موتورسیکلت که بتوان ترافیک را دور زد، بهبود یابد. به همین دلیل، امروز ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت به واحدهای عملیاتی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ اضافه شد؛ این واحدهای موتوری قرار است در پلیس‌های تخصصی پایتخت به‌کارگرفته شوند تا عملکرد پلیس در زمان امدادخواهی مردم سریع‌تر و بهتر شود. 

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین از اجرایی شدن طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار با پابند و دستبند الکترونیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با موافقت ریاست قوه قضاییه قرار شده است تا افرادی که سه بار سابقه سرقت داشته‌اند و دستگیر شده‌اند یا این که در این زمینه ۳ بار سابقه محکومیت داشته‌اند، با دستبند و پابند الکترونیک کنترل شوند. 

رادان ضمن ابراز امیدواری از کاهش میزان وقوع سرقت با اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار با پابند و دستبند الکترونیک اظهار داشت: قرار است این طرح در سراسر کشور به‌ویژه در تهران بزرگ، البرز، غرب و شرق پایتخت به‌زودی اجرایی شوند و مجرمان سابقه‌دار به‌ویژه سارقان به وسیله پابند و دستبند الکترونیک کنترل شوند. 

فرمانده فراجا در پایان به تجهیز البسه پلیس به دوربین نیز اشاره کرد و گفت: مساله دوربین البسه در قانون آمده است و باید اجرا شود؛ پلیس هم از این موضوع استقبال می‌کند و امیدوار هستیم از سال ۱۴۰۳ بودجه کافی در اختیار فراجا قرار بگیرد تا رفته‌رفته تمام ماموران پلیس به دوربین البسه مجهز شوند.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها