|

هوای پایتخت پاک شد

کیفیت هوای پایتخت ۲۵ آذرماه آلوده برای گروه‌های حساس شد و این وضعیت ۹ روز ادامه یافت.

هوای پایتخت پاک شد

به گزارش شبکه شرق، در حالی که هوای تهران ۹ روز متوالی آلوده بود، اما هم‌اکنون در وضعیت پاک قرار گرفته است.

کیفیت هوای پایتخت ۲۵ آذرماه آلوده برای گروه‌های حساس شد و این وضعیت ۹ روز ادامه یافت. بیشترین میزان آلودگی طی این مدت ۲۷ آذرماه با شاخص ۱۴۸ ثبت شد. در پی فعالیت سامانه بارشی و بارش باران در تهران و وزش باد کیفیت هوای پایتخت بهتر شد، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون (۴ دی‌ماه) میانگین کیفیت هوا با آلاینده شاخص ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون، ۴۳ و در وضعیت پاک قرار دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۲ بود و کیفیت هوای پایتخت شرایط قابل قبول قرار داشت.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران از بعد از ظهر سه شنبه تا روز پنجشنبه (۵ تا ۷ دی‌ماه) آسمان صاف تا کمی ابری و با توجه به پایداری هوا انباشت ذرات آلاینده و کاهش تدریجی کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم "، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها