|

آخرین مهلت ثبت‌نام‌ در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، فردا 11 آذرماه

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

آخرین مهلت ثبت‌نام‌ در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، فردا 11 آذرماه

به گزارش شبکه شرق، مهلت ثبت‌نام‌ در نوبت اول آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه‌ فرهنگیان فردا شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه‌ فرهنگیان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان از یکشنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و این فرصت ساعت ۲۴ شنبه ۱۱ آذر ماه‌ ۱۴۰۲ پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌توانند با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login برای ثبت نام اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. همچنین اصلاحات این دفترچه در تاریخ ۹ آذرماه ۱۴۰۲ هم منتشر شده است و نیاز است که داوطلبان پیش از ثبت نام آن را مشاهده کنند.

الف) تکالیف داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

۱. دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

۲. آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام

۳. پرداخت هزینه ثبت‌نام: هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید نسبت به پرداخت آن بصورت الکترونیکی اقدام کنند.

تبصره ۱- با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه شود، مبلغ یک‌صد هزار ریال (۱۰ هزار تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

تبصره ۲- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی (هنر و یا زبان‌های خارجی) شرکت کند.

تبصره ۳- چنانچه داوطلب تمایل به ثبت‌نام در ۲ گروه آزمایشی (یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی) را دارد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان پرداخت کند.

تبصره ۴- متقاضیانی که فقط تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان را دارند، مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را دارند لازم است علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری بصورت جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیز اقدام کنند.

تبصره ۵- اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی در مرحله انتخاب رشته (نیمه دوم مردادماه سال ۱۴۰۳) انجام خواهد شد.

تبصره ۶- متقاضیان پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال معادل ۲۰۸ هزار تومان در یکی از دو نوبت اول یا دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، مانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام کرده و بدون شرکت در جلسه آزمون‌های مذکور، در دهۀ سوم مرداد ماه ۱۴۰۳، نسبت به انتخاب این گونه رشته‌ها اقدام کنند.

 

نکاتی درخصوص آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان:

داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)، نوع آزمون خود را «فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم» انتخاب می‌کنند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو - معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام، نوع آزمون خود را «متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم» انتخاب می‌کنند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را ندارند.

لازم به یادآوری است اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.

تبصره: بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳، مهلت چند روزه به این دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولیِ خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را داشته باشند. این دسته از داوطلبان لازم است در فرصت تعیین شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد درخواست انصراف خود را قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، به آموزش و پرورش ارائه دهند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیستند.

متقاضیان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی شوند.

متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی نمی‌توانند متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان شوند.

 

شرایط و ضوابط مهم:

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ حداقل در یک نوبت از آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند. این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سوالات آزمون را ندارند.

به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها