|

جزئیاتی جدید از ماجرای توزیع مشروبات الکلی مسموم در کرج

6 متهم در پرونده مشروبات تقلبی در حالی دستگیر شده‌اند که شماره کشته‌شدگان 12 نفر اعلام شده است.

جزئیاتی جدید از ماجرای توزیع مشروبات الکلی مسموم در کرج

به گزارش شبکه شرق، تازه‌ترین یافته‌ها در پرونده مسمومیت ده‌ها نفر در کرج با مصرف مشروبات الکلی از جان‌باختن دست‌کم 12نفر و مسمومیت 100نفر حکایت دارد و تلاش‌های پلیس به رازگشایی از پشت پرده این ماجرا و دستگیری 6متهم منجر شده است.

در روزهای گذشته خبرهایی درباره مسمومیت چند نفر در کرج پس از مصرف مشروبات الکلی منتشر شد. خبرهای منتشرشده حاکی از این بود که شماری از شهروندان ساکن در منطقه اسلام‌آباد و حصارک کرج پس از مصرف مشروبات الکلی، مسموم شده‌اند. این خبرها وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شد که خبرهایی درباره جان‌باختن تعدادی از این افراد منتشر شد و عصر جمعه ایرنا به نقل از یک منبع آگاه شمار قربانیان را 14نفر اعلام کرد. با وجود این ساعتی بعد حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز فوت 10نفر را تأیید کرد و از بستری شدن 88نفر در بیمارستان‌های کوثر، البرز، رجایی و کسری خبر داد. با وجود این همچنان جزئیاتی از این ماجرا منتشر نشده بود و ابعاد پشت پرده این حادثه تلخ مشخص نبود.

لحظه به لحظه ماجرای مسمومیت شهروندان کرجی ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کرد و در این میان بازار شایعات نیز داغ بود. هنوز به‌درستی معلوم نبود که افراد مسموم شده چطور دچار چنین حادثه‌ای شده‌اند و شرایط آنها چگونه است. روز گذشته (شنبه) اما رئیس‌کل دادگستری البرز جزئیات بیشتری از آنچه را اتفاق افتاده بازگو کرد و از دستگیری 6متهم خبر داد. آنطور که او اعلام کرد ردیابی مشروبات الکلی مسموم نشان داد که منشأ آنها یک کارخانه تولید اسپری مو است. او در این‌باره گفت:‌ «بعد از گزارش‌های رسیده که از مسمومیت ده‌ها نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم حکایت داشت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد. براساس اطلاعاتی که اولیای دم قربانیان ارائه کردند معلوم شد عاملان توزیع مشروبات مسموم 3نفر هستند که این متهمان دستگیر شدند.»

دستگیرشدگان عاملان توزیع بودند و پلیس و دستگاه قضایی به‌دنبال شناسایی عاملان تولید این مشروبات بودند؛ به همین دلیل دستگیرشدگان تحت بازجویی قرار گرفتند و پشت پرده این ماجرا برملا شد. رئیس‌کل دادگستری البرز در این‌باره گفت: «در مرحله بعد مشخص شد الکل‌های صنعتی به‌صورت خارج از شبکه و غیرقانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو در شهرک صنعتی اشتهارد دارد، فروخته شده است. الکلی که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی به‌طور سهمیه‌ای در اختیار این کارخانه قرار گرفته بود به‌صورت غیرقانونی فروخته شده بود. در این موارد معمولا الکل با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط و عرضه می‌شود که شامل متانول است. در این رابطه 3متهم دستگیر شدند و شمار دستگیرشدگان در این پرونده به 6نفر افزایش پیدا کرد.»

 

منبع: همشهری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها