|

نمایش عکس‌هایی از حیات وحش ایران؛ برای اولین‌بار

​نمایشگاهی به نفع زیستگاه‌ها

نمایشگاه «امیدهای ایران» یک روز دیگر تمدید شد

نمایشگاه امیدهای ایران با موضوع حیات وحش ایران، به مناسبت «روز جهانی عکاسی طبیعت» در حال برگزاری است.

​نمایشگاهی به نفع زیستگاه‌ها

در این نمایشگاه ۳۵ اثر از شش عکاس حیات وحش ایران به نمایش گذاشته شده است. حسن مقیمی، رضا نیک فلک، حامد تیزرویان، ساسان نژادی، پدرام شوبیری و ستاره چگینی عکاسانی هستند که آثارشان به نمایش درآمده است. 

برگزاری نمایشگاه امیدهای ایران از روز چهارشنبه (۲۴ خرداد) شروع شده و با یک روز تمدید، تا روز جمعه (۲۶ خرداد) ادامه خواهد داشت. علاقه مندان به حیات وحش ایران می توانند، از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت هشت شب از نمایشگاه دیدن کنند. نمایشگاه امیدهای ایران در نیاوران، خیابان امیدوار، نبش کوچه پانزدهم، موسسه سایه سرو آزاد در حال برگزاری است. 

بخشی از درآمد حاصل از نمایشگاه برای حفاظت از زیستگاه‌ها و حیات وحش هزینه خواهد شد. 

نمایشگاه امیدهای ایران به ابتکار موسسه سرو آزاد و آکادمی حیات وحش ایران برگزار می‌شود. بنا به گفته حامد عرب زاده مدیر موسسه سایه سرو سرو آزاد بخشی از این آثار برای اولین بار نمایش داده شده است. 

او در گفتگو با خبرنگار «شبکه شرق» با اشاره به اینکه نمایشگاه مشترک چند عکاس حیات وحش برای اولین بار در حال برگزاری است، می‌گوید: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی، نشان دادن تنوع زیستی بالای ایران است و تلاش شده که عکس‌ها از گونه‌های مختلف به ویژه گونه های در معرض خطر انقراض و در اکوسیستم‌های مختلف ایران از مناطق کوهستانی و جنگلی گرفته تا بیابان و تالاب 

باشد.

نمایش عکس‌های حیات وحش ایران روی بیلبوردهای تهران 

مدیر موسسه سایه سرو آزاد تاکید دارد که با همت یکی از هنرمندان که جزو بازدیدکنندگان نمایشگاه بوده و با قولی که مسئولان شهرداری تهران داده‌اند؛ قرار شده تعدادی از عکس‌های حیات وحش در بیلبوردهای سطح شهر تهران چاپ شود همچنین قرار است با سرمایه‌گذاری شهرداری تهران نمایشگاهی از عکس‌های حیات وحش در فضایی بهتر و با حضور عکاسان حیات وحش بیشتر برگزار شود. سازمان حفاظت محیط‌زیست هم قول هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه حیات وحش را داده است. 

 

photo_2023-06-15_13-43-14

هر یک از این عکس‌ها قصه خاص خودش را دارد. اینکه عکاس در چه شرایطی سخت و طاقت فرسایی توانسته چنین قاب‌هایی رقم بزند؛ موضوع گپ و گفت این شش عکاس حیات وحش با بازدیدکنندگان است. 

 آشنایی با حیات وحش ایران یکی از مهم‌ترین مسیرها برای حفاظت از آن است. در این نمایشگاه تعدادی از عکاسان ضمن قدردانی از تلاش‌های محیط‌بانان تاکید کردند که بدون همراهی و کمک محیط‌بانان، گرفتن برخی از این تصاویر ممکن نبود. محیط‌بانانی که با وجود محدودیت‌های قانونی و معیشتی برای حفاظت از این گونه‌های ارزشمند از جان مایه می‌گذارند.

 

photo_2023-06-15_13-43-10

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها