|

ارتقای سلامت زنان مهمترین اولویت مای‌لیدی

نیمی از جمعیت ایران را بانوان تشکیل می‌دهند، بانوانی که به گواه آمار و ارقام نقش کلیدی در اقتصاد و پویایی جامعه دارند. اما مسائل مربوط به بهداشت و سلامت جسم و روان این قشر مهم از جامعه موضوعی است که از نگاه بسیاری از ما مغفول مانده است. در این بین معدود نهادهایی هستند که ارتقای آگاهی نسبت به بهداشت و سلامت بانوان را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

ارتقای سلامت زنان مهمترین اولویت مای‌لیدی

برند مای‌لیدی یکی از نهادهای خصوصی است که در 22 سال تولید و عرضه نوار بهداشتی، به صورت جدی ارتقای بهداشت و سلامت بانوان را در دستور کار خود قرار داده است. در نشست خبری که به مناسبت 22امین سالگرد آغاز فعالیت این برند برگزار شد، مای‌لیدی اعلام کرد که یکی از اولویت‌های اصلی این برند در کنار افزایش کیفیت زندگی زنان با ارائه محصولاتی با به‌روزترین تکنولوژی‌ها، ارتقای سلامت و بهداشت آنان از طریق فعالیت‌های آموزشی و ترویجی است.

ارغوان اوجانی، مدیر مسئولیت‌های اجتماعی مای‌لیدی در این نشست خبری، اظهار کرد: «ارتقای سلامت زنان و کیفیت زندگی آنان مهمترین مسئله پیش روی مای‌لیدی است و از طریق مشارکت و همکاری با وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده سلامت خانواده این دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط در بخش دولتی و خصوصی تلاش می‌کنیم که آگاهی از بهداشت بانوان را بالاتر ببریم و از این راه گامی هرچند کوچک در بهبود سلامت زنان برداریم.»

وی اظهار کرد در این راه تا کنون مای‌لیدی حدود 11 هزار نفر را با موضوع بهداشت قاعدگی و سرطان پستان تحت آموزش قرار داده و تلاش می‌کند تا سه سال آینده 15 هزار نفر دیگر را با موضوعات مرتبط مورد آموزش قرار دهد.  وی گفت: «در 5 سال گذشته به طور مستقل یا با همکاری موسسات خیریه مانند بهنام دهش‌پور و مراجع علمی معتبر مانند دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته‌ایم پویش‌هایی در زمینه آگاهی و پیشگیری از سرطان پستان اجرا کنیم.» سرطان پستان یکی از بیماری‌های شایع زنان است که با آگاهی از راه‌های پیشگیری، می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرده یا در مراحل اولیه به طور کامل آن را درمان کرد.

مصطفی میزبان، مدیرعامل گروه زرین رویا تولیدکننده محصولات برند مای‌لیدی، نیز اعلام کرد: «مای‌لیدی به آنچه امروز پس از 22 سال فعالیت‌ و به واسطه اعتماد مصرف کننده برای زنان ایرانی خلق کرده افتخار می‌کند.گواه این اعتماد استفاده روزانه سه میلیون زن ایرانی از نواربهداشتی مای‌لیدی است. این یعنی میلیون‌ها زن، دوران پریود خود را آسوده و بدون دغدغه سپری می‌کنند.»

میزبان با تاکید بر فاصله بازار ایران با کشورهای دیگر از لحاظ نوع نواربهداشتی مصرفی در دسترس و آگاهی از بهداشت پریود عنوان کرد: « مای‌لیدی نقش خود را فراتر از یک برند تجاری می‌داند و به سهم خود در راستای فرهنگ‌سازی و خلق الگوهای سالم رفتاری در رابطه با موضوع سلامت زنان قدم برمیدارد.» وی در ادامه توضیح داد که برای درک نیازهای مصرف‌کنندگان در این زمینه و پاسخ به آن‌ها، ساعت‌ها کار تحقیق و توسعه روی کوچک‌ترین جزییات محصول انجام می‌شود. اجرای سالانه دو هزار مصاحبه عمیق یا به عبارتی 90 هزار دقیقه مصاحبه، نمود کوچکی از این تلاش برای ارائه محصول با استاندارد‌های جهانی در بازار است.

در نشست خبری مای‌لیدی، نگار شرف‌الدین، مدیر کل بازاریابی گروه زرین رویا نیز از چالش‌های پیش روی این برند گفت. وی اظهار کرد: « با وجود محدودیت‌های قانونی و چهارچوب‌هایی که باید در جامعه ایرانی در نظر گرفته شود، مای‌لیدی توانست دوران قاعدگی را در زندگی زنان نه به عنوان یک محدودیت فرهنگی و اجتماعی(تابو) بلکه به عنوان اتفاقی طبیعی با مخاطبانش در میان بگذارد. در این راه افزایش آگاهی، بخش جدانشدنی فعالیت‌های ما بوده است.»

شرف‌الدین با اشاره به اهمیت خلق فرهنگ‌های معطوف به بهداشت قاعدگی و دسترسی به نوار بهداشتی اضافه کرد: «در راستای افزایش دسترسی، توانستیم 815 هزار نوار بهداشتی را در یکسال گذشته به صورت رایگان را در فضاهایی کلیدی و خلاقانه مانند هتل‌ها، فضاهای کاری و اماکن عمومی در اختیار زنان قرار دهیم. علاوه بر اینکه در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله نیز مای‌لیدی همواره همراه زنان بوده و محصولات بهداشت قاعدگی را در سریعترین زمان ممکن از طریق نهاد‌های کمک‌رسان و موسسات مردم نهاد مورد تایید سازمان بهزیستی به دست آنان رسانده است.»

عادت ماهانه (پریود) در بانوان گرچه یک موضوع طبیعی است اما آگاهی از آن در جامعه بسیار کم است و گفتگو در مورد آن همواره با محدودیت های زیادی همراه بوده است. بر اساس تحقیقات مختلفی که تا کنون در کشور انجام شده است، عدم رعایت مسائل بهداشتی و نیز آگاهی پائین در ارتباط با عادت ماهانه در جامعه  زنان را با چالش‌های سلامتی مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، تهدید سلامت باروری و غیره تهدید می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها