|

عملیات ۲۴ ساعته مهار آتش‌ در بازار سید ولی تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ادامه عملیات آتش نشانان پس از گذشت ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: عملیات مهار آتش در قسمت زیرزمین بازار سید ولی همچنان ادامه دارد.

 عملیات ۲۴ ساعته مهار آتش‌ در بازار سید ولی تهران

به گزارش شبکه شرق، سید جلال ملکی در خصوص آخرین وضعیت عملیات مهار آتش نشانان در بازار سیدولی گفت: ۲۴ ساعت از زمان آتش سوزی در انبار چسب و هلال های کفاشی در بازار سدولی می گذرد آتش نشانان از سه نقطه ضلع شرقی و غربی و از روی پشت بام و سقف های شیروانی به آتش حمله کردند و موفق شدند پس از ساعاتی آتش طبقات بالایی را مهار کنند.

وی افزود: در قسمت زیرزمین چندین برابر طبقات بالایی انبارهایی وجود داشت و با توجه به اینکه یک راه باریک بیشتر وجود نداشت عملیات آتش نشانان کمی سخت شد و احتمال ریزش ساختمان و انفجار بود که تصمیم گرفته شد آتش نشانان در یک عملیاتی منسجم و با حداقل نفرات عملیات مهار را پیش بگیرند.

ملکی ادامه داد: در ساعت ۲۳:۰۹ شب گذشته به یکباره سقف شرقی زیرزمین به وسعت حدود ۵۰ متر فرو ریخت که البته در این حادثه به فردی آسیب نرسید اما عملیات آتش نشانان با احتیاط کامل همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط بهتر شده و درجه حرارت پایین آمده اما بدلیل انتشار گاز ناشی از چسب ها و تینرها و احتمال مسمومیت آتش نشانان عملیات با احتیاط کامل در حال انجام است و در ساعات آینده نیز وضعیت در قسمت زیرزمین بازار سیدولی نیز بهتر می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران یادآور شد: این بازار ۶ بار توسط کارشناسان آتش نشانی بازدید شده بود و اخطاریه ایمنی دریافت کرده بود که اقدامات ایمنی بر روی این بازار نا ایمن صورت نگرفت و چنین حادثه ای رقم خورد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها