|

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان:

تلف شدن ۴۰۰راس دام براثر جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی/ حل مشکل قطع گاز تا عصر امروز

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خراسان شمالی خسارت های وارد شده به مناطق سیل زده استان را تشریح کرد.

تلف شدن ۴۰۰راس دام براثر جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی/ حل مشکل قطع گاز تا عصر امروز

به گزارش شبکه شرق، شفیق  با اشاره به اینکه طی شب گذشته ۱۵ روستا در این استان درگیر جاری شدن سیلاب بودند، اظهار کرد: بیشترین خسارت های وارد شده به ترتیب به روستاهای استاد در فاروج و گلیان در شیروان بوده است.

وی با بیان اینکه در روستای استاد با جاری شدن سیلاب انشعابات آب، برق و گار قطع شد، گفت: با تلاش های صورت گرفته برق از امروز وصل شده است و شرکت گاز نیز قول آن را داده که تا عصر امروز مشکل گاز نیز حل خواهد شد.

شفیق افزود: اما سیلاب خسارت های زیادی را به انشعابات آب در این روستا وارد کرده و خطوط آب دچار آب بردگی شده اند که هم اکنون آبرسانی سیار در حال انجام است و مشکل آب نیز تا فردا حل خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما راه روستای استاد است چراکه راه ورودی به این روستا از رودخانه عبور می کند و سیلاب سنگ های بزرگی را وارد این قسمت کرده و علاوه بر آن سنگ ریزه های زیادی نیز وارد بدنه روستا شده که راهداری در حال جمع آوری آن ها هستند.

شفیق بیان کرد: طبق گزارشات اولیه ۴۰ واحد مسکونی در روستای استاد از ۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند و ۱۰ واحد مسکونی نیز در روستای گلیان دچار خسارت شده است.

به گفته وی علاوه بر آن ۲۱ خودرو نیز در روستای استاد و یک دستگاه تراکتور در روستای گلیان به طور کامل خسارت دیده اند.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر آن سیل موجب تلف شدن ۴۰۰ راس دام شده است.

وی ادامه داد: سیل در روستای استاد موجب از بین رفتن ۱۰۰۰ متر مربع سنگ فرش و ۲۰ متر دیوار ساحلی شده است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها