|

مقایسه کنکوریوم، چند کنکور و دور دنیا برای کنکور تجربی

هر چه به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم، نیازمان به آزمون جامع دادن و مرور و جمع‌بندی بیشتر می‌گردد.یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در هفته‌های نزدیک به کنکور انجام دهیم، حل سؤالات کنکورهای سال‌های قبل به صورت آزمون جامع است.

مقایسه کنکوریوم، چند کنکور و دور دنیا برای کنکور تجربی

 

هر چه بیشتر بتوانیم شرایط آزمون کنکور را برای خود شبیه‌سازی کنیم، دید بهتر و واقع‌بینانه‌تری نسبت به عملکرد احتمالی خود در جلسه‌ی کنکور اصلی خواهیم داشت. امروزه همه‌ی انتشارات کتب کمک آموزشی برجسته‌ی کشورمان بسته‌هایی مختص شبیه‌سازی کنکور ارائه نموده‌اند. اما سؤالی که برای اکثر ما پیش می‌آید آن است که کدام یک از این بسته‌ها برای من به طور خاص مناسب‌تر است؟

photo_2023-05-23_13-07-55

بسته کنکوریوم تجربی:

کنکوریوم پرومکس PROMAX مهروماه یکی از کامل‌ ترین بسته آزمون‌ های 3 دفترچه‌ ای و شبیه‌ سازی فضای کنکور برای داوطلبان رشته علوم تجربی است. (آشنایی با محتوای بسته کنکوریوم)

بسته چندکنکور تجربی:

انتشارات خیلی سبز در نظام جدید ایده جدیدی را اجرا کرد و آن هم بسته های چند کنکور هستند که در آن سوالات کنکور چند سال اخیر را در دفترچه های جداگانه شبیه سازی شده با آزمون های سراسری قرار داده است که با استقبال بالایی از سمت دانش آموزان روبه رو شد.

بسته دور دنیا تجربی:

بسته دور دنیا تجربی شامل کنکورهای سراسری سال‌های گذشته است و هدف اصلی از چاپ این این کتاب‌ها شبیه‌ سازی جلسه کنکور برای داوطلبان کنکوری است تا بتوانند معلومات خود را با این سوالات محک بزنند و برای جلسه اصلی کنکور را آماده شوند.

 

در ادامه به معرفی و مقایسه کنکوریوم، چند کنکور خیلی سبز تجربی پرداخته‌ایم.

چند نکته‌ی کلی در مقایسه‌ی بسته‌ی دور دنیا گاج، کنکوریوم مهر و ماه و چند کنکور خیلی سبز ویژه‌ی رشته‌ی علوم تجربی

در ابتدا می‌خواهیم در مورد سه فاکتور کلی یعنی ویژگی‌های ظاهری، قیمت و امکانات دیجیتالی صحبت کنیم. بسته‌های چند کنکور خیلی سبز و دور دنیای گاج در دو بخش مجزای سؤال و پاسخ تشریحی ارائه شده‌اند که باید جداگانه خریداری گردد. این در حالی است که بسته‌ی کنکوریوم مهر و ماه سؤالات و پاسخ‌های تشریحی را یک جا و در یک بسته ارائه نموده است. با توجه به این که پاسخ تشریحی سؤالات این بسته‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن‌ها هستند، ما خریداری سؤالات بدون پاسخ تشریحی را پیشنهاد نمی‌کنیم. در ضمن، کنکوریوم مهر و ماه کنکور دی ماه ۱۴۰۲ را در بسته‌ی جداگانه ارائه نموده است.

قیمت بسته‌ی دور دنیای گاج به صورت قابل توجهی بیشتر است. اما باید توجه کنید که در این بسته علاوه بر سؤالات آزمون‌های کنکورهای اخیر ۱۲۰ آزمون مبحثی نیز از تمامی دروس ارائه گشته است که خود مثل یک کتاب آزمون مستقل کاربرد دارد. در ضمن، در برخی موارد تخفیف‌های اعمال شده بر قیمت‌ها تفاوت‌های قابل توجهی در جدول بالا ایجاد می‌کنند.

از منظر ظاهر کلی، چاپ محتویات دو بسته‌ی کنکوریوم مهروماه و دور دنیای گاج به صورت تمام رنگی است اما در چاپ چند کنکور خیلی سبز تنها از یک رنگ مکمل استفاده شده است. اگر که ظاهر کلی کتاب و رنگی بودن تصاویر و دیگر بخش‌های آن برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم بین کنکوریوم مهروماه و دور دنیای گاج یکی را انتخاب نمایید. دو بسته‌ی کنکوریوم مهر و ماه و چند کنکور برای بسته‌های خود اپلیکیشن ارائه نموده‌اند. دور دنیای گاج اما به ارائه‌ی فیلم‌های آموزشی نکته و تست بسنده کرده است.

photo_2023-05-23_13-07-58

مقایسه‌ی سؤالات بسته‌ی دور دنیا گاج، کنکوریوم مهر و ماه و چند کنکور خیلی سبز ویژه‌ی رشته‌ی علوم تجربی

هر کدام از این سه بسته دارای تعدادی دوره آزمون سراسری می‌شوند که به صورت دفترچه‌ای و شبیه به استاندارد کنکورهای سراسری ارائه شده است. همان طور که می‌دانید از سال ۱۴۰۲ سؤالات کنکورهای سراسری تجربی در سه دفترچه‌ی مجزا ارائه می‌گردد و در نتیجه بسته‌ی دوردنیای گاج و چند کنکور خیلی سبز نیز برای هر آزمون سه دفترچه سؤال ارائه نموده‌اند. کنکوریوم مهر و ماه برای آزمون دی ماه ۱۴۰۲ سه دفترچه ارائه کرده است ولی باقی آزمون‌های این کتاب مشابه حالت قبلی یعنی دو دفتر‌چه‌ای است. به طور کل دور دنیای گاج ۱۰ دوره آزمون، کنکوریوم مهر و ماه ۱۳ دروه آزمون و چند کنکور خیلی سبز ۱۲ دوره آزمون ارائه نموده است. البته بسته دور دنیای گاج تعداد زیادی آزمون مبحثی نیز ارائه کرده است و همچنین کنکوریوم مهر و ماه نیز ۵ آزمون جامع آنلاین از طریق یک اپلیکیشن در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است. در ضمن سؤالات در هر بسته بر اساس آخرین تغییرات کتب درسی کنکورها در صورت لزوم تغییر داده شده است.

مقایسه‌ی پاسخ‌های تشریحی بسته‌ی دور دنیا گاج، کنکوریوم مهر و ماه و چند کنکور خیلی سبز ویژه‌ی رشته‌ی علوم تجربی

هر سه بسته دارای ذفترچه پاسخ کلیدی سؤالات هستند. برخلاف بسته‌ی کنکوریوم مهر و ماه، پاسخنامه‌ی تشریحی سؤالات بسته‌های چند کنکور خیلی سبز و دور دنیا به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. پاسخنامه‌ی تشریحی هر سه بسته کامل و جامع است و جای هیچ ابهامی برای دانش‌آموزان نمی‌گذارد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها