|

۸۵ درصد معلمان بدون رتبه تعیین تکلیف شدند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۸۵درصد معلمانی که رتبه نگرفته بودند تا روز یکشنبه تعیین تکلیف شدند، البته برخی از این افراد زیر یک سال سابقه کار داشته‌اند که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شدند.

۸۵ درصد معلمان بدون رتبه تعیین تکلیف شدند

به گزارش شبکه شرق، رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) در حاشیه جلسه برگزاری هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات سامانه‌های جدید برای ثبت نام اتباع خارجی گفت: موضوع سامانه‌سپاری در آموزش و پرورش خیلی جدی شده است؛ این وزارتخانه دستگاه بزرگی است و تقریباً تمام ایران با آموزش و پرورش کار دارند.

وی افزود: ثبت‌نام را تا حد ممکن به سامانه‌ها سپرده‌ایم؛ اما بحث مرز جغرافیایی مدارس موضوع مهمی است که درباره آن باید با سامانه ثبت احوال و سامانه املاک و اسکان یکی شویم. البته برخی اختلاف‌ها وجود دارد که قابل بررسی و قابل حل است.

صحرایی بیان کرد: درباره اتباع نیز به‌دنبال آن هستیم که شناسه‌ای که وزارت کشور به آن‌ها می‌دهد، مبنای ثبت‌نام آنها باشد. تعداد اتباع در کشور زیاد شده است و این موضوع باید ساماندهی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران برای استفاده از ظرفیت مساجد، عنوان کرد: به طور کلی شهرداری‌ها نسبت به آموزش و پرورش تکلیف قانونی دارند و در پی آن هستیم که از همه ظرفیتی که قانون به عهده شهرداری‌ها گذاشته، برای آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران پیش‌دستانه و دغدغه‌مند در این زمینه جلو آمده و اعلام آمادگی کرده است. در این مسیر درباره دو موضوع با شهرداری تهران توافق کردیم؛ اول برای ساخت‌وساز تعدادی واحد ساختمانی و منزل مسکونی برای همکاران به‌ویژه برای دانشگاه‌های تربیت معلم است و دیگری موضوع تشکیل قرارگاه تعلیم‌وتربیت برای تابستان است تا مدارس در تابستان به پایگاه‌های ارائه خدمات در حوزه اوقات فراغت دانش‌آموزان تبدیل شوند.

صحرایی تصریح کرد: رابطه مدرسه، مسجد و خانواده یک اصل است که از طریق شهرداری آن را دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوصی بازنگری در آئین نامه رتبه‌بندی معلمان گفت: این بازنگری بعد از استقرار مرحله اول رتبه‌بندی انجام خواهد شد. مرحله اول رتبه‌بندی زمانی پایان می‌یابد که همه رتبه بگیرند. وقتی من به عنوان سرپرست به وزارت خانه آمدم هنوز تعدادی از رتبه‌بندی ها باقی مانده بود.

صحرایی با اشاره به اینکه رتبه بندی حدود ۷۵ هزار نفر حل نشده بود، اظهار کرد: این افراد تا ۱۱ اردیبهشت حق اعتراض داشتند و این اعتراضات ثبت و بررسی شد. در این اعتراضات اصل بر رتبه استحقاقی است و فرد به رتبه استحقاقی خود می‌رسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به افرادی که رتبه نگرفته بودند، وعده داده بودیم که به اعتراض آنها نیز رسیدگی شود و تا پایان اردیبهشت رتبه آنها مشخص شود.

صحرایی یادآور شد: طبق گزارش‌ها، بیش از ۸۵ درصد اعتراضات این افراد تا روز یکشنبه تعیین تکلیف شده بود. البته برخی از این افراد که برای مثال زیر یک سال سابقه کار داشته‌اند مشمول رتبه‌بندی نمی‌شدند، آنها مزایای رتبه یک را دریافت می‌کنند اما بعد از پایان سال اول خدمت خود وارد فرآیند رتبه‌بندی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک بار رتبه‌بندی به صورت کامل اجرا شد، بازنگری در آئین نامه رتبه‌بندی صورت می‌گیرد. بنا بر این است که این بازنگری به امسال برسد اما اولویت ما پایان فرآیند اولیه رتبه بندی است تا بر مبنای نتایجی که از آن به دست می‌آید برای اصلاح برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سازمان امور اداری و استخدامی نیز بر اساس دستور رئیس جمهور مأموریت دارد که نظارت کاملی بر رتبه‌های داده شده داشته باشد. بنا بر گزارش رصدهای صورت گرفته و اعتراضاتی که انجام شده درباره اصلاح رتبه‌بندی ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

صحرایی یادآور شد: نکته مهم اقدام بزرگی بود که انجام شد. این دولت کار بزرگی انجام داد اما انجام دادن چنین کار بزرگی ممکن است با خطا نیز مواجه شود. نکته مهم تغییر جدی و مهمی است که این اقدام در شرایط معلمان ایجاد خواهد کرد.

 

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها