|

ورود «افسران جنگ نرم» حوزه‌های علمیه به مدیریت فضای مجازی

رئیس فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده مجلس گفت: مقام معظم رهبری که فرمودند امروز نیاز به افسران جنگ نرم داریم این افسران قطعا در پادگان ها تربیت نمی شود و یکی از جایگاه تربیت آنها حوزه است

ورود «افسران جنگ نرم» حوزه‌های علمیه به مدیریت فضای مجازی

به گزارش شبکه شرق،  رئیس فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده مجلس گفت: مقام معظم رهبری که فرمودند امروز نیاز به افسران جنگ نرم داریم این افسران قطعا در پادگان ها تربیت نمی شود و یکی از جایگاه تربیت آنها حوزه است؛ اگر قرار است در جنگ نرم مشابه آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد پیروز شویم نیاز به این سرتیپ ها و سرلشگر ها و سپهبد ها داریم.

 

به گفته رضا تقی پور رئیس فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده مجلس شورای اسلامی در گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه های علمیه، قدرت سایبری به عنوان عرصه پنجم قدرت ملی، پس از قدرت های (زمین، دریا، هوا، فضا) ارزیابی می شود.

تقی‌پور گفت: مقام معظم رهبری که فرمودند امروز نیاز به افسران جنگ نرم داریم این افسران قطعا در پادگان ها تربیت نمی شود و یکی از جایگاه تربیت آنها حوزه است؛ اگر قرار است در جنگ نرم مشابه آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد پیروز شویم نیاز به این سرتیپ ها و سرلشگر ها و سپهبد ها داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز در هر لحظه درگیر جنگ نرم هستیم، اظهار کرد: مهمترین مساله امروز کشور ما در فضای مجازی، نظام یکپارچه حکمرانی فضای مجازی است.

وی افزود: در حکمرانی فضای مجازی باید ۵ عملکرد اصلی (تحقیق و توسعه مدل حکمرانی فضای مجازی، قانون گذاری، تنظیم گری و رگولاتوری خرد، اجرا، نظارت و ارزیابی و سیاست گذاری) را مورد توجه قرار دهیم.

تقی پور ضمن درخواست از حوزه های علمیه برای تلاش در زمینه تحقیق و توسعه مدل حکمرانی فضای مجازی، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی را باید تدوین، ترویج و تبیین کنیم؛ نگاه دنیا به اینترنت و فضای سایبر روشن است ولی ما به عنوان انقلاب اسلامی از فضای مجازی چه می خواهیم.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها