|

سال 1402 سال فتنه بی‌غیرت‌ها و بی‌عفت‌هاست؛

جلسات ویژه حجاب در بهشت

اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید با موضوع حجاب برگزار شد و با اظهار و نظرهای تند و تیز نمایندگان همراه بود.دو جلسه ویژه در شهرداری با موضوع حجاب​ برگزار شده است و شهرداری قصد دارد در زمینه وارد عمل شود.

جلسات ویژه حجاب در بهشت

به گزارش خبرنگار شبکه شرق، نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال 1402 با نطق پیش از دستور محمد آقامیری با موضوع حجاب آغاز شد. این عضو شورای شهر تهران معتقد بود که برخی از افراد با روشنفکربازی در حال ازبین‌بردن نقش محوری نیروی انتظامی در مقابله با هنجارشکنی علنی هستند.

خیال می‌کنند باید برای حفظ نظام با هنجارشکنان بی‌حجاب مماشات کرد! 

او با طرح این سؤال که چرا در روزهایی که کرونا در اوج تاخت‌و‌تاز خود روزانه چند صد نفر قربانی می‌گرفت، پلیس و نیروی انتظامی را وارد معرکه کردیم و پلیس و نیروی انتظامی با بستن جاده‌ها و حتی دپوی خاک و جریمه‌های میلیونی با افراد خاطی برخورد می‌کردند، کسی پلیس را به دخالت نظامیان در حوزه سلامت و پلیسی‌کردن فضا متهم نکرد؟ گفت: چرا زمانی که زدن ماسک برای دریافت خدمات در بخش‌های عمومی و خصوصی الزامی شد، مسئله محدودکردن آزادی‌های اجتماعی مطرح نمی‌شد؟ در همه‌گیری کرونا با مرکزیت ستاد ملی کرونا، علاوه بر اینکه حداکثر توان درمانی کشور به میدان آمد، نیروهای مردمی و جهادی، صداوسیما و رسانه‌ها، مساجد و اماکن مقدس و طلاب، نیروهای ارتش و سپاه و بسیج همه پای کار بودند؛ اما چرا از تجربه شکست‌دادن کرونا درباره ویروس فحشا و عریانی و موضوع کشف حجاب استفاده نمی‌شود؟ آنان که براندازی این نظام را در برنامه کاری خود دارند، این مسیر را دنبال می‌کنند که مردم مؤمن و غیرتمند را به خشم آورند تا جایی که آستانه تحمل قشر مذهبی تمام شود و خود وارد عمل شوند که آسیبی بسیار شدید بر بدنه نظام وارد می‌شود؛ آن وقت برخی مسئولان ساده‌اندیش خیال می‌کنند باید برای حفظ نظام با هنجارشکنان بی‌حجاب مماشات کرد! غافل از اینکه این هم یک متد براندازی است و نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ سال 1402 سال فتنه بی‌غیرت‌ها و بی‌عفت‌هاست، سال مواجهه حق و باطل، اگر عده‌ای فکر می‌کنند فقط و فقط با گل‌درمانی و گل‌دادن به خانم‌های بدحجاب می‌توانند فتنه شیطان را متوقف کنند، این خیال خامی بیش نیست!

 

آقامیری با پرداختن به ضرورت حفظ حجاب و شئونات اسلامی در جامعه گفت: آن زن یا دختر هنجارشکنی که با خودنمایی جامعه را به فساد و شهوات می‌کشاند، با آن مسئولی که با ترک فعل و عدم اقدام قانونی، از ترس از دست دادن میز و جایگاه خود و از ترس اینکه مورد هجمه کفتارهای رسانه‌ای قرار نگیرند، هر دو به صورت ترکیبی در حال از بین بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند؛ اما واقعیت تلخ این است که اگر عمیق‌تر به موضوع حجاب بپردازیم، وضعیت نگران‌کننده حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی که در سال‌های اخیر بسیار بیشتر درگیر آن شده‌ایم، در مرحله اول مرتبط با مسائل فرهنگی یا اقتصادی و حتی دشمن خارجی نیست.

 

او در پایان سخنانش خطاب به شهردار و معاونانش تذکر داد که در چند ماه اخیر فیلم‌ها و تصاویر تأسف‌آوری از حضور افراد بی‌حجاب و هرزه‌گرد در اماکن تحت اختیار شهرداری از طرف مردم دلسوز و انقلابی برای اعضای شورای شهر ارسال شده است که دل هر مؤمن غیرتمندی را به درد می‌آورد و همه ما باید بدانیم که در برابر اسلام و قرآن و امام راحل و خون شهدا و خانواده ایثارگران مسئولیم و سوگند خورده‌ایم که پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم، شاید همه ما در برابر آزمون تاریخی و الهی قرار گرفته‌ایم؛ بنابراین ضروری است تا در اسرع وقت گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری برای برخورد هوشمندانه و صحیح با این هنجارشکنان اجتماعی در صحن شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا، هم در نخستین تذکری که در سال جدید داد، به موضوع حجاب پرداخت و گفت:‌ هنگامی که قانون را رعایت نکنیم، از حیز انتفاع ساقط می‌کند و این می‌تواند زمینه‌ای برای بی‌قانونی‌های بعدی باشد. مسئولان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که این فقط حجاب نیست که در‌حال‌حاضر مورد بی‌قانونی قرار می‌گیرد؛ بلکه این اقدام این فرصت را برای بدخواهان ملت ایجاد می‌کند تا هر موضوعی را که احساس کنند با ذائقه آنها سازگار نیست، با اقداماتی از حوزه عمل خارج کنند؛ از‌این‌رو این مسئله بسیار مهم است. امروز یک بی‌قانونی عملی در کشور در حال رخ‌دادن است، دستگاه‌های دولتی و همین‌طور شهرداری با بی‌تفاوتی در این زمینه به نوعی به بی‌قانونی‌ها دامن می‌زنند و این یک آسیب بزرگ در حوزه حکمرانی است؛ یک حکمرانی فشل، بی‌عرضه و غیرتوانا در زمینه اعمال قانون در کشور عملا نمی‌تواند مانایی داشته باشد؛ پس معتقدم مسئولان باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

 این جوانان محصول تربیت خود ما هستند

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا، هم خطاب به شهرداری تهران متذکر شد: متأسفانه آنچه امروز ما در تهران به‌عنوان ام‌القری، شاهد آن هستیم فاصله بسیار زیادی با نقطه آرمانی دارد، ما در حوزه فرهنگ دچار آسیب‌ها و چالش‌های بسیار مهم و اساسی هستیم و پیامدهای آن را می‌بینیم. در روزهای اول هنگامی که از تهران به‌عنوان یک جامعه توحیدی که قرار است به دنیا معرفی شود صحبت می‌شد، بیان کردیم که اذان سرود توحید است، در شهری که صدای اذان شنیده نمی‌شود، تعجبی نیست که فرزندان، عزیزان و جوانان ما امروز با وضعیتی که بسیار ناراحت‌کننده است، در شهر قدم بزنند؛ چه کسی این جوانان را تربیت کرده است؟ چرا فلش را به سمت خود نمی‌چرخانیم؟ این جوانان محصول تربیت خود ما هستند. چه کسانی در اوایل انقلاب درس تفسیر سوره حمد امام (ره) را تعطیل کردند؟

دو جلسه ویژه در شهرداری با موضوع حجاب​

محمدامین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، هم از برگزاری دو جلسه ویژه در شهرداری با موضوع حجاب خبر داد و گفت:‌ در حوزه حجاب باید جنس ورود فرهنگی باشد که در ایام نوروز جلسات تعطیل نشد و دو جلسه مفصل با حضور شهردار تهران و تمام زیرمجموعه‌های شهرداری تهران برگزار شد.

او با بیان اینکه روش‌های تبیینی، تبلیغی، ایجابی و... در این راستا بررسی شد، افزود: همچنان بر اجرای قانون در مسئله حجاب پافشاری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم‌ که کم‌کاری‌های‌مان را جبران کنیم.

ساعتی بعد از تذکرهای شورای شهر تهران متروی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور رعایت هرچه بیشتر حجاب در متروی تهران طرح «تذکر لسانی وظیفه همگانی» در شهر زیرزمینی پایتخت اجرا شده است.

این طرح پیرو بیانیه وزارت کشور و دعوت از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی برای حضور مسئولانه خود در میدان و تبیین این موضوع حساس و باب گفت‌وگوی مثبت در امر حجاب صورت می‌گیرد.

هرچند که مسافران مترو از ممنوعیت ورود مسافران بی‌حجاب به مترو خبر می‌دادند. به گفته یکی از نمایندگان مجلس زاکانی در دیداری که با مجمع نمایندگان تهران داشته، در پاسخ به گلایه یکی از نمایندگان از تصمیم‌گیری‌های جدید درخصوص حضور افراد بی‌حجاب در مراکز عمومی خبر داده بود.

*واکنش به انتشار فیش حقوقی 40‌میلیونی و هدیه شهردار

روز گذشته به جز موضوع حجاب در فضاهای عمومی شهر رئیس شورای شهر تهران به برخی از حواشی که در ایام تعطیلات در فضای مجازی منتشر شده بود، نیز پاسخ داد. مهدی چمران در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره دخالت اعضای شورای شهر تهران در انتصابات شهرداری تهران، گفت: اعضای شورا در انتصابات دخالت ندارند و نباید دخالت داشته باشند. پیش‌تر که این موضوع در صحن اعلام شد و تأکید کردم که اگر کسی وجود دارد اعلام کند؛ اما زمانی که می‌گویند اگر کسی را می‌شناسید معرفی کنید تا در روند و سیستم گزینش قرار بگیرد، اعضا می‌توانند افراد را معرفی کنند؛ ولی نباید در انتصابات دخالت کنند. در شورای شهر تبریز یکی از اعضای شورا در سال‌های گذشته در امر انتصابات دخالت کرده بود که موجب سلب عضویت شد. بی‌تردید این موضوع خلاف قانون است و نباید انجام شود. نه عضو شورا باید چنین کاری را انجام دهد و نه مسئولان باید این موضوع را بپذیرند.

چمران درباره اعطای خانه به یکی از کارکنان شهرداری تهران که در خانواده چهارقلو دارند، نیز گفت: نمی‌دانم این خانه چگونه داده شده؛ یعنی سند به نام‌شان شده یا در اختیار این خانواده قرار گرفته تا زمانی که مشکلات‌شان حل‌وفصل شود. باید این موضوع را بپرسم؛ اما اگر از حدی بالاتر باشد، نیاز به مجوز شورا خواهد بود.

او درباره فیش حقوقی بهمن‌ماه یکی از مدیران شورای شهر تهران نیز گفت: در فیش حقوقی بهمن بیشترین میزان عقب‌ماندگی‌ها و عیدی‌ها واریز می‌شود و این فرد کارمند شهرداری است و باید از شهرداری درخصوص جزئیات فیش حقوقی سؤال شود.

این سومین فیش منتشر‌شده کارکنان شهرداری است که خبرساز شده است. پیش‌از‌این علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با بیان اینکه اگر حقوق کارکنان برخی سازمان‌ها را اعلام کنیم، معلمان و استادان دانشگاه اعتراض خواهند کرد، یادآور شده بود: یک فیش منتشر‌شده باعث شد کل نیروهای خدوم شهرداری مستمسک آسیب باشند. ما شهرداری را سبک می‌کنیم و نیرویی را جذب می‌کنیم که فوق‌العاده بهتر فعالیت خواهد کرد. ما برای سال آینده به راهور مترو نیاز داریم؛ از طرفی سه هزار اتوبوس در شهر نیاز است که به راننده نیاز دارند و راننده‌هایی که جذب می‌شوند، با حقوق ۱۰ میلیون تومان وارد شهرداری می‌شوند.

احمد صادقی هم مدتی بعد با اشاره به سخنان شهردار تهران مبنی بر حاشیه‌سازشدن اعلام حقوق کارکنان شهرداری گفته بود:‌ قرار‌گرفتن میزان دریافتی کارکنان شهرداری در سامانه شفافیت یکی از تکالیفی است که بر‌عهده شهرداری تهران است؛ اما شهرداری در حال بررسی است تا مواردی را که انتشار آن مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف به این رویه ایراد گرفته‌اند، احصا و اصلاح کند. موارد اصلاح‌شده در قالب لایحه به شورای شهر تهران ارائه می‌شود. نمونه آن همین اعلام میزان حقوق کارکنان شهرداری بود که ممکن بود حاشیه‌هایی ایجاد کند؛ حتی اگر در داخل شهرداری هم کارکنان یکی از سازمان‌ها متوجه اختلاف دریافتی با سازمان دیگر شود، نیز در خود مجموعه داخلی شهرداری حاشیه‌هایی ایجاد خواهد شد؛ بنابراین قرار است این موارد اصلاحیه هرچه زودتر به شورا ارائه شود. اگر در صحن شورای شهر مصوبه بگیرد، از تکالیف شهرداری در حوزه شفافیت حذف می‌شود و البته از این موارد زیاد است.

معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران هم درباره فیش 40 میلیونی منتشر‌شده توضیح داد که فیش منتشرشده حقوقی مربوط به یکی از نیروهای ثابت قطعی شهرداری تهران است که به‌ صورت مأمور در شورای شهر تهران مشغول به خدمت است، ازآن‌جایی که مرکز هزینه حقوق مدیر مربوطه حراست شهرداری تهران بوده، ازاین‌رو بندها و جزئیات فیش منتشرشده مربوط به سیستم حقوق و دستمزد مجموعه شهرداری تهران و طبق مقررات شهرداری است و شورای شهر تهران هیچ‌گونه دخل و تصرفی در اعمال بندهای مربوط به فیش حقوقی کارمندان شهرداری ندارد.

*حاشیه‌های یک حضور

یکی دیگر از حاشیه‌های جلسه روز گذشته شورای شهر تهران بررسی موضوع انتخاب یک عضو شورای شهر برای عضویت در ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای بود. نرگس معدنی‌پور از حضور در این مسئولیت استعفا داد و به جای آن علیرضا نادعلی به عضویت این ستاد درآمد. این جابه‌جایی مدتی فضای شورای شهر را به حاشیه برد. از شب گذشته برخی از کانال‌های خبری خبر از تلاش اعضای نزدیک به شهردار تهران برای حضور پررنگ‌تر در ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای داده بودند. براساس خبرهای منتشر‌شده در این کانال‌های خبری پس از نزدیک ۹ ماه که هفت نفر از اعضا برای هیئت‌رئیسه نظام‌نامه محلات انتخاب شدند، نتوانستند به انتخاب یک رئیس برسند، برای همین طبق اساس‌نامه نظام‌نامه باید رئیس از کمیسیون فرهنگی انتخاب شود و نیروهای نزدیک به شهردار تهران تلاش می‌کنند جایگزین معدنی‌پور، علیرضا نادعلی شود که بعد از مدتی او را برای سمت ریاست ستاد مشارکت‌ها پیشنهاد دهند.

اولین مخالف این جابه‌جایی که در صحن شورای شهر تهران سخن گفت، حبیب کاشانی بود. او خطاب به معدنی‌پور گفت انتخاب شما به دلیل حضور پررنگ‌تر اعضای خانم شورای شهر بود و در صورت استعفا باید یک خانم جایگزین شود. مهدی اقراریان هم دلیل انتخاب‌نشدن رئیس ستاد مشارکت‌ها را به پشت پرده‌هایی نسبت داد که ترجیح داد در صحن شورای شهر تهران مطرح نکند. تشکری‌هاشمی هم خواست این جابه‌جایی از دستور کار خارج شود و در جلسه‌ای غیرعلنی که تمام موضوعات به‌راحتی مطرح شود، بررسی شود؛ اما سرانجام این جابه‌جایی با 11 رأی به تصویب رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها