|

مهلت ۲ ماهه به ساختمان‌های ناایمن تهران برای ایمن‌سازی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: به شهرداری تا پایان ۱۴۰۳ مهلت داده بودیم که ایمن‌سازی ۱۲۹ ساختمان را انجام دهد اما این زمان به ۱۴۰۲ کاهش یافت.

مهلت ۲ ماهه به ساختمان‌های ناایمن تهران برای ایمن‌سازی

به گزارش شبکه شرق، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه به درخواست مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران ارائه گزارشی از وضعیت بررسی ساختمان های ناایمن در شهر تهران پرداخت.

وی اظهار داشت: جلسه مهمی با حضور مدیرعامل آتش نشانی و معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و ۱۷ تن از شهرداران مناطق برگزار و به ۶۲ ساختمان ناایمن اخطاریه‌ها ابلاغ شد همچنین با ارائه این اخطارها به همه ۱۲۹ ساختمان ناایمن شهر تهران اخطار لازم داده شده است.

بابایی یادآور شد: در جلسه تاکید شد که فقطتا پایان سال مالکان فرصت دارند که نسبت به انعقاد قرار داد ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام لازم را انجام دهند و قرارداد را به سازمان آتش‌نشانی ارائه کنند.

در صورت تخطی مالکان ساختمان‌های ناایمن از اخطارهای ایمن‌سازی، در سال آینده احکام مربوط به قطع انشعابات و پلمب ساختمان‌ها اجرایی می‌شود

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در صورت تخطی مالکان ساختمان‌های ناایمن از این اخطارها، در سال آینده احکام مربوط به قطع انشعابات و پلمب ساختمان‌ها اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: به مالکان ساختمان ها اعلام شد که اعلام اسامی ۱۲۹ ساختمان مطالبه شهروندان و رسانه ها است و در صورت عدم انعقاد قرار داد مدیریت شهری نسبت به اعلام این فهرست اقدام می‌کند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با این فرایند،‌ روند ایمن‌سازی ساختمان های یادشده تسریع شود.

بابایی با بیان اینکه در شاخص‌های احکام برنامه چهارم نیز ایمن‌سازی ساختمان ها به شکل عدد و رقم آمده است، گفت: به شهرداری تا پایان ۱۴۰۳ مهلت داده بودیم که ایمن‌سازی ۱۲۹ ساختمان را انجام دهد اما این زمان به ۱۴۰۲ کاهش یافت. 

وی افزود: دسته بندی بعدی، ساختمان‌های پر خطر بودند و در این دسته نیز شهرداری به ایمنی سازی ۵۰۰ ساختمان ملزم شده است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها