|

با وجود قطعی اینترنت؛

سوالات کنکور 1402 لو رفت؟!

با وجود آنکه سازمان سنجش اقداماتی از جمله قطع شدن اینترنت در محل‌های برگزاری آزمون را در دستور کار قرار داده بود، برخی سایت‌های خبری و رسانه‌ها از لو رفتن سوالات کنکور خبر دادند.

سوالات کنکور 1402 لو رفت؟!

به گزارش شبکه شرق، نوبت اول کنکور ۱۴۰۲،از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی آغاز شد. مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای برقراری امنیت این آزمون سراسری، اینترنت محل‌های برگزاری آزمون در کشور را در ساعاتی قطع کردند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که برخی رسانه‌ها، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌هایی از سوالات کنکور 1402، مدعی شدند که این سوالات با وجود قطعی اینترنت لو رفته است.

IMG_20230119_140710_540

 

 

 

IMG_20230119_140924_771

 

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، امروز در این باره اعلام کرد که در روند برگزاری اولین نوبت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ هجمه‌های فراوانی به سازمان سنجش وارد شد و کار از تقلب گذشته بود و برخی به دنبال این بودند که توانمندی ما را زیر سؤال ببرند.

 

رئیس سازمان سنجش در جمع خبرنگاران مدعی شد که بررسی‌ها حاکی از آن است که متخلفان کنکور هیچ توفیقی پیدا نکرده‌اند تا به اهداف خود برسند. به گفته وی، در روز گذشته، چهارشنبه ۲۸دی ماه توانستیم یک فرد حرفه‌ای که اصطلاحاً «کلیدزن» است، شناسایی کنیم. همچنین یک گروه در گرگان دستگیر شدند که اقدام به فروش تجهیزات می‌کردند. محل پنهان این گروه در شهر گرگان بود اما کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دادند. همچنین ۸۳۷ شبکه که توسط ۵۴ نفر اداره می‌شدند و مدعی فروش سؤال بودند، دستگیر شدند.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دوشنبه هفته جاری، درباره ادعای مطرح شده در برخی کانال‌های فضای مجازی خصوص تقلب و فروش سؤالات کنکور علوم انسانی گفته بود: سؤالات هنوز طراحی نشده و از بانک سؤال خارج نشده است. یک ماه پیش از برگزاری هر آزمون، نهاد امنیتی درباره قرنطینه کردن افراد و سؤالات اقدام می‌کند و با دستگاه‌های خاص محل قرنطینه را بررسی و کنترل می‌کند. قرنطینه هیچ مسیر ورودی و خروجی ندارد و اجازه خروج هیچ وسیله‌ای ممکن نیست. سؤالات نیز در بانک سوالات طراحی می‌شود و سپس انتخاب می‌شود. پس چگونه برخی ادعا می‌کنند سؤالات آزمون از حالا فروخته شده است؟ به فرض محال سؤالات را بسازند چگونه برای آن کلید تعریف می‌کنند؟ در حالی که کلیدهای نامتعارف به سادگی قابل شناسایی هستند. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها