|

در دانشگاه آیدین استانبول چه خبر است؟

دانشگاه آیدین استانبول در مراحل نهایی قرارگیری در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

در دانشگاه آیدین استانبول چه خبر است؟

مدتی است که خبرهای بسیار ناگوار و در عین حال نگران کننده ای از اقداماتی که توسط مدیریت دانشگاه آیدین صورت می گیرد در فضای آموزشی داخل و همچنین کشورترکیه و خصوصا در بین دوستداران تحصیل در دانشگاه های ترکیه به گوش می رسد. خبرهایی که در صورت درست بودن آن می تواند عواقب بسیار تلخی را در زمینه ضایع کردن حقوق متقاضیان ایرانی علاقه مند به تحصیل در ترکیه در بر داشته باشد.

این خبر چیست؟

داستان نشر این خبر بر می گردد به شایعات پرقوتی که این روزها در راهروهای وزارت بهداشت ایران و در میان بروکرات های این وزارتخانه دهان به دهان و به سرعت در حال انتشار است:

دانشگاه آیدین استانبول در مراحل نهایی قرارگیری در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

این مسئله به قدری باورنکردنی است که حتی عکس العمل بسیاری از دانشگاه ها و مسئولین وزارت آموزش عالی ترکیه را هم برانگیخته است.

تمام افراد بی طرفی که شناخت نسبی از امکانات محدود آموزشی، ضعف کادر آموزشی و عدم رعایت عدالت آموزشی و بسیاری از این قبیل ضعف های بزرگ در ساختار مدیریتی این دانشگاه دارند شاید حق داشته باشند که از شنیدن خبر تایید شدن این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت کشورمان علیرغم وجود بسیاری از دانشگاه های بسیار شایسته تر در کشور ترکیه ناراحت و حتی نگران باشند.

کشور ما البته کشور ناممکن هاست و شکی در آن نداریم ولی با این وجود، نفس درستی این خبر می تواند نشان دهنده بحران بزرگی در ساختار این وزارتخانه عریض و طویلی که وظیفه ذاتی آن حمایت از حقوق شهرندان ایرانی و اطلاع رسانی صحیح و موضعگیری درست در قبال چنین مسائل مهمی است باشد.

این خبرهرچه هست بیان کننده اتفاق نامبارکی است و دود این تصمیم اشتباه البته به چشم متقاضیان معصومی خواهد رفت که تنها خواسته آنها تحصیل در یک دانشگاه معتبر و اعتماد به تصمیمات مدیران ارشد وزراتخانه بهداشت کشورشان است.

دانشگاه آیدین، بنابه ادعای بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش عالی داخلی و خارجی هرگز در آن حد و قواره ای نیست که بتواند جایی در لیست دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران داشته باشد.

درستی این خبر همچنین می تواند زنگ خطربزرگی برای ارکان تصمیم گیری این وزارتخانه باشد.

شنیده های تلخ متاسفانه حکایت از نفوذ مسئولین این دانشگاه مافیایی در بدنه مدیریتی و تصمیم ساز این وزارتخانه عریض و طویل دارد و کمترین تبعات آن اینستکه می تواند منجر به از میان رفتن اعتماد شهروندان کشورمان نسبت به این تصمیمات عجولانه و نادرست و همراه با شبهه مسولان این وزارتخانه باشد که در شرایط حساس کنونی کشور، ایجاد چنین حساسیت و دامن زدن به این شایعات به حق می تواند کار دشمنان نظام بوده و بر ضد مصالح کشور باشد.

نگاهی به تصمیمات ضد دانشجویی این دانشگاه پس از پررنگ شدن این شایعه در فضاهای آموزشی و دانشگاهی به خصوص افزایش یک و نیم تا دو برابری شهریه های رشته های مرتبط با پزشکی این دانشگاه علیرغم کیفیت متوسط آموزشی آن نشانگر آن است که که مسئولین این دانشگاه تصمیم جدی در سرکیسه کردن متقاضیان ایرانی تحصیل در این دانشگاه گرفته اند.

 این بی عدالتی با توجه به قرارگیری فردی معلوم الحال در مقام ریاست امور دانشجویان بین المللی این دانشگاه، بیشتر کارشناسان را بیش از پیش نگران اتخاذ احتمالی این تصمیم اشتباه از راه های غیرسالم نموده است.

انتظار افکار عمومی در حوزه آموزش عالی کشورمان از مسئولین تراز اول این وزارتخانه خصوصا ریاست محترم حراست وزارت بهداشت و همچنین شخص وزیر محترم بهداشت که دارای روحیه و سابقه ظلم ستیزی می باشند این است که سریعا در مقابل انتشار این خبر ناگوار موضعگیری انقلابی داشته و نگذارند که اعتبار و حیثیت این وزارتخانه مهم به دست نیات شوم عده ای فرصت طلب مورد خدشه و زیان قرار بگیرد و حقوق برحق شهروندان کشورمان به دست جمعی سوداگر تباه گردد.

ما امیدواریم در روزه های آینده تکذیبیه محکم و شفافی از سوی روبط عمومی وزارت بهداشت کشورمان در خصوص شایعه قرارگیری دانشگاه آیدین استانبول در لیست این وزارتخانه منتشر شود تا دل های ناآرام  و نگران بسیاری از هموطنان عزیزمان به آرامش برسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها