|

با توجه به استمرار آلودگی‌ هوا در روزهای آتی؛

تکلیف برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌های پایتخت روشن شد

با توجه به تداوم آلودگی هوا در جاری و تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا، تکلیف برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌های مختلف روشن شد.

تکلیف برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌های پایتخت روشن شد

به گزارش شبکه شرق، بنابر اعلام عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران که ریاست جلسه امروز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را بر عهده داشت، با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ آذر ماه مدارس و دانشگاه‌های تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیر حضوری دایر خواهند بود.

بر این اساس دانشگاه‌های تهران هرکدام وضعیت برگزاری کلاس‌های خود در هفته جاری را به شرح ذیل اعلام کردند:

دانشگاه صنعتی شریف 

 براساس اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف، با توجه به مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، کلیه‌ کلاس‌های نظری این دانشگاه طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه ۲۷ تا ۲۹ آذرماه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند.

دروس عملی شامل تربیت‌بدنی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در این سه روز تعطیل خواهند بود.

این دانشگاه اعلام کرد: چنانچه امکان برگزاری غیرحضوری برخی کلاس‌های عملی وجود داشته باشد، توسط استاد درس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دانشگاه تهران

معاونت آموزشی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استان‌های تهران و البرز مبنی بر وضعیت نامناسب هوا در استان‌های مذکور و همچنین در راستای دستورالعمل آموزش ترکیبی دانشگاه تهران، به اطلاع می‌رساند کلیه کلاس‌های دانشگاه تهران در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان‌های مزبور طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۷ الی ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱) به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

دانشگاه شهید بهشتی 

متن اطلاعیه دانشگاه شهید بهشتی با توجه به مصوبه عصر امروز به این شرح است: معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، آموزش این دانشگاه در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری را "غیرحضوری" اعلام کرد.

با توجه به اعلام استانداری تهران مبنی بر تداوم آلودگی هوای تهران، کلیه کلاس‌های حضوری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از روز یکشنبه تا چهارشنبه ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱ به‌صورت غیرحضوری (آنلاین) برگزار می‌شود.

دانشگاه علم و صنعت 

این دانشگاه نیز امشب در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، کلیه کلاس‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه مورخ ۲۷ الی ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۱ به صورت غیرحضوری برگزار می‌گردد.

ضمناً زمان برگزاری هشتمین نمایشگاه کار صدف که قرار بود از فردا به مدت ۳ روز در سالن شهید ملک‌لو، برگزار گردد، به روزهای شنبه الی دوشنبه، ۳ الی ۵ دی ماه ۱۴۰۱ منتقل گردید.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

این دانشگاه نیز در اطلاعیه خود آورده است: پیرو تشکیل و اعلام جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا؛ به اطلاع میرساند تمام فعالیت‌های آموزشی دانشگاه از روز یکشنبه ۲۷ آذرماه لغایت روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه، بصورت مجازی در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه برقرار خواهد بود.

همچنین، در صورت تصمیم بر تعطیلی یا فعالیت غیرحضوری کارکنان دانشگاه، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، در غیر اینصورت فعالیت حضوری کارکنان برقرار خواهد بود. 

دانشگاه تربیت مدرس 

دانشگاه تربیت مدرس نیز در اطلاعیه خود آورده است: براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران و طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه کلیه کلاس ها در روزهای یکشنبه، دوشنبه وسه شنبه ۲۷،۲۸،۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری برگزار می گردد.

کلیه دروس دانشجویان این دانشگاه در سامانه el.modares.ac.ir موجود است. 

دانشگاه خوارزمی

این دانشگاه نیز اعلام کرد: بنا به تصمیم مدیریت دانشگاه خوارزمی طبق مصوبه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای استان‌های تهران و البرز، با توجه به تداوم آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کلیه کلاس‌های دانشجویی در پردیس دانشگاه خوارزمی در تهران و کرج در روزهای آتی غیرحضوری شد.

بر این اساس، کلاس‌های دانشجویان این دانشگاه در طی این دو روز در پردیس تهران و کرج به صورت برخط برگزار خواهند شد و اساتید و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند جهت ورود به پروفایل خود راهنمایی لازم را از آدرس lms.khu.ac.ir دریافت کنند.

البته بخش‌های اداری دانشگاه خوارزمی تعطیل نخواهند بود. 

دانشگاه آزاد اسلامی 

دانشگاه آزاد اسلامی نیز عصر امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به شرایط پایداری هوا و همچنین مصوبه کارگروه اضطرار هوا استانداری تهران، تمامی کلاس‌های آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذرماه به صورت غیرحضوری و مجازی از طریق سامانه وادانا برگزار می شود. 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها