|

هشدار هواشناسی برای ۷ شهر

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا و آغاز بارش برف و باران در شمال غرب، غرب و جنوب غرب خبر داد و برای ۷ شهر هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار هواشناسی برای ۷ شهر

به گزارش شبکه شرق، طی ۲ روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، تبریز،‌ اراک،‌ سمنان و اصفهان تداوم آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود.

بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش بینی شده است. فردا سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران و وزش باد روی می‌دهد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

چهارشنبه در غرب،‌ شمال خوزستان،‌ دامنه‌های و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد. پنجشنبه بارش در غرب و جنوب غرب تقویت شده و گستره آن استان‌های بوشهر،‌ فارس و نوار غربی اصفهان را نیز در برمی‌گیرد.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  روز جمعه در برخی مناطق جنوب غرب و شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

طی ۲ روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، تبریز،‌ اراک،‌ سمنان و اصفهان تداوم آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه: پایداری جو وآلودگی هوا

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۳

نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۱: اراک، ارومیه، تبریز، اصفهان و سمنان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۲: تبریز، تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۳: تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها