|

جام جهانی بدون دخانیات

خبرگزاری رسمی قطر، در گزارشی به ممنوعیت کشیدن سیگار در جام جهانی قطر پرداخته است.

جام جهانی بدون دخانیات

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،العربی الجدید، روسیا الیوم ،خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وخبرگزاری رسمی عراق (واع).

در این میان خبرگزاری رسمی قطر، در گزارشی به  ممنوعیت کشیدن سیگار در جام جهانی قطر  پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 ورود بیش از 52 هزار تن گندم از امریکا به عراق

اثیر الغریری، وزیر تجارت عراق از ورود کشتی حامل بیش از 52 هزار تن گندم امریکا به کشور خبر داد.

وی گفت که این کشتی حامل 52 هزار و 500 تن گندم صبح امروز وارد عراق شد و در آب‌های سرزمینی کشور پهلو گرفت.

وزیر تجارت عراق در بیانیه ای بر اهمیت اجرای دستورات دولت برای تامین امنیت غذایی و تامین ذخایر استراتژیک گندم طی مرحله آتی تاکید کرد.

 

روسیا الیوم:

 ساخت مسجد زیبای شیخ زاید توسط امارات در اندونزی 

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی امروز دوشنبه مسجد شیخ زاید در شهر سولو اندونزی را با حضور رئیس جمهور این کشور افتتاح کرد.

بن زاید در توئیتی گفت که امروز این مسجد را در شهر سولو در اندونزی به همراه جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی افتتاح کرده است، اقدامی که نشان دهنده ارتباط، محبت و همکاری در زمینه خیر و نیکی است که توسط شیخ زاید تجسم یافته است.

این مسجد با همان معماری و طراحی مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی احداث شده است.

مسجد های زیادی در اروپا نیز تحت عنوان شیخ زاید وجود دارد که می توان به مسجد شیخ زاید در سوئد، شهر سلاو در غرب لندن و آکسفورد در بریتانیا اشاره کرد.

 

العربی الجدید:

 پیام رسمی امریکا به عراق:ما کاروان سوخت ایران را نزدیم

دو مقام عراقی خبر دادند گفتند که امریکا رسما به عراق پیغام داده که در بمباران کاروان سوخت ایران در خاک سوریه نقشی نداشته است.

روز سه‌شنبه هفته گذشته (7نوامبر) مجموعه‌ای از تانکرهای حامل سوخت که از ایران به سمت لبنان در حرکت بود اندکی پس از پشت سر گذاشتن مرز عراق وسوریه ودر خاک سوریه هدف حمله قرار گرفت.

این حمله موجب انهدام شماری از تانکرها شده است. هرچند ایران تأکید کرده که این حملات تلفات جانی نداشته است،منابع خبری ازوجود چند کشته در این حادثه خبر داده‌اند.

دو مقام عراقی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود تأکید کردند که امریکا رسما به دولت عراق اعلام کرده که این حمله ارتباطی با امریکا ندارد وتوضیحی هم درباره اینکه حمله از کجا انجام شده نداده است.

این دو مقام تأکید کرده‌اند که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این حمله توسط جنگنده‌های اسرائیلی انجام شده است.

یکی از این دومقام که افسر بلندپایه دستگاه اطلاعات مرزبانی عراق است تأکید کرده که 22 تانکر سوخت از ایران وارد عراق شد و به صورت رسمی و با ارائه مستندات قانونی از مرز عراق به سمت لبنان عبور کرد.

 

خبرگزاری رسمی قطر (قنا):

 «جام جهانی بدون دخانیات»/ کشیدن سیگار در جام جهانی قطر ممنوع شد

مجموعه مشترک «ورزش برای سلامتی» شامل وزارت بهداشت قطر و فیفا و سازمان بهداشت جهانی از اجرای تدابیر منع دخانیات در جام جهانی 2022 خبر داد.

خبر داد که در چارچوب مصوبات این مجموعه مشترک برای افزایش سلامت در جام جهانی، استفاده از انواع سیگارهای دودی و الکترونیک در 8 ورزشگاه قطری که میزبان بازی‌های جام جهانی خواهند بود ممنوع است.

«ریانه ابوحاثه» نماینده سازمان بهداشت جهانی در قطر تأکید کرد که تلاش برای برگزاری جام جهانی بدون دخانیات از مدتی پیش آغاز شده و با فعالیت فرهنگی درباره خطر دخانیات همراه خواهد بود و مجموعه مشترک «ورزش برای سلامتی» از سیاست اجرای جام جهانی بدون دخانیات حمایت می‌کند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پیش از این از اتخاذ سیاست برگزاری برنامه‌های ورزشی بدون دخانیت به همکاری سازمان بهداشت جهانی خبر داده و تأکید کرده بود که این برنامه برای حفاظت از حق مردم در نفس کشیدن در فضای غیر آلوده به دود و مواد سرطان‌زاست.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها