|

تمدید شناورسازی ساعات کاری تا پایان آبان‌ماه

سخنگوی دولت گفت: از جمله مصوباتی که امروز به تصویب رسید موافقت با پیشنهاد شناورسازی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در محدوده استان تهران بود که برای کنترل ترافیک و تسهیل عبور و مرور مردم انجام شود.

تمدید شناورسازی ساعات کاری تا پایان آبان‌ماه

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی دولت از ارائه گزارش وزرای بهداشت و تعاون و رییس کل بانک مرکزی درباره کمبود برخی داروهای آنتی‌بیوتیک در کشور در جلسه هیئت وزیران خبر داد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز هیئت دولت پیرو دستوری که در جلسه گذشته رییس جمهوری به وزیران بهداشت، تعاون و رییس کل بانک مرکزی دادند گزارشی از دلیل مشکل در تامین برخی داروهای آنتی‌بیوتیک ارائه شد.

وی افزود: مشابه همین مشکل را در سالهای گذشته هم داشتیم و انتظار رییس جمهوری این بود که پیش‌بینی‌های لازم در این باره صورت گیرد. وزیر بهداشت گزارش مفصلی در این زمینه دادند که زودتر از پیش‌بینی آنفلوآنزا شیوع یافته است.

بهادری جهرمی ادامه داد: همچنین کوتاهی‌هایی که مطابق گزارش وزیر بهداشت در تأمین داروهای مورد نیاز و واکسن آنفلوآنزا صورت گرفته بود در این جلسه ارائه شد.

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه گزارش وزیر تعاون در این جلسه یادآور شد: وزیر تعاون هم با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده همین دارو و سرم زیرمجموعه‌ وزارتخانه‌شان بود، گزارشی از موضوع ارائه و ابعاد مختلف آن را کاملاً تبیین کرد.

وی افزود: رییس کل بانک مرکزی برای تخصیص ارز جهت واردات مواد اولیه لازم برای برخی از این محصولات پزشکی ارائه داد و تصمیماتی هم به منظور جلوگیری از تکرار این وقایع در دولت اتخاذ شد. رییس جمهوری بارها به هیئت وزیران تاکید کرده که پیش‌بینی لازم درباره موضوعات مورد نیاز مردم را از قبل داشته باشند.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات جلسه امروز هیئت دولت، اظهار کرد: از جمله مصوباتی که امروز به تصویب رسید موافقت با پیشنهاد شناورسازی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در محدوده استان تهران بود که برای کنترل ترافیک و تسهیل عبور و مرور مردم انجام شود که البته اصلاحات جزئی نسبت به گذشته خواهد داشت.

بهادری جهرمی ادامه داد: همچنین اساسنامه صندوق ملی مسکن که پیش از این به تصویب رسیده و برای شورای نگهبان ارسال شده و ایراداتی به آن وارد شده بود، با قید فوریت در دستور کار دولت قرار گرفت و ایرادات موردنظر شورای نگهبان اصلاح و برای این نهاد ارسال شد تا با سرعت بیشتری بتوانیم طرح ملی مسکن ملی و تامین منابع مالی لازم در این حوزه را اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به فرایند عضویت کشور در شانگهای و توسعه مبادلات تجاری بین ما و کشور هندوستان، امروز لایحه‌ای به منظور معاضدت حقوقی در امور مدنی و تجاری از سوی وزیر دادگستری پیشنهاد شد که مورد موافقت قرار گرفت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در مورد سهمیه قیر اختصاصی به دستگاه‌های اجرایی به ویژه برای تأمین آسفالت و قیر مورد نیاز برای راه‌سازی روستایی و شهری آیین‌نامه مربوطه به تصویب رسید.

بهادری جهرمی با اشاره به مصوبه دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: همچنین در راستای تحقق شعار سال مصوبه‌ای داشتیم که علاوه بر پارک‌های علم و فناوری، وزارت بهداشت هم بتواند مجوزهای تأسیس پارک‌های علم و فناوری را در حوزه تخصصی خود صادر کند و کلیه مزایایی که به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری دارای مجوز از وزارت علوم تعلق می‌گیرد به این پارک‌ها هم تعلق بگیرد.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها