|

ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای برخی افراد

مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افرادی که قبلا به آنفلوآنزا مبتلا شده و علائم شدیدی را تجربه کرده‌اند حتما واکسن بزنند.

ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای برخی افراد

به گزارش شبکه شرق، دکتر علیرضا سلیمانی درباره بیماری آنفلوآنزا گفت: علائم آنفلوآنزا طیف وسیعی دارد و در افراد متفاوت با علائم خفیف، متوسط تا شدید بروز می کند. علائم آنفلوآنزا از طریق عطسه، سرفه و تماس دست آلوده به صورت و بینی انتقال پیدا می کند و  صحبت کردن با فرد آلوده در فاصله نزدیک نیز موجب انتقال بیماری می شود.

وی در خصوص علائم این بیماری گفت: علائم آنفلوآنزا بسیار شبیه سرماخوردگی، واکنش های فصلی و حتی کرونا است  و شامل سرفه، عطسه، گلودرد، سر درد، بدن در د و تب است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز  تاکید  کرد:  برای  پیشگیری از ابتلا به بیماری باید جلوی راه انتقال را بگیریم. در صورت حضور در مکان های پرتجمع از ماسک استفاده کنیم و از تماس دست آلوده به چشم و بینی خودداری کنیم و مرتب دست های خود را بشوییم. افراد در صورت ابتلا باید  استراحت  کافی داشته باشند  و از مایعات گرم استفاده کنند.

 
دکتر سلیمانی در خصوص تزریق واکسن پیشگیری از آنفلوآنزا گفت: افرادی که قبلا به آنفلوآنزا مبتلا شده و علائم شدیدی را تجربه کرده اند حتما واکسن بزنند. افراد گروه‌های پر خطر شامل کودکان شش ماهه تا پنج ساله، افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار حتما واکسن بزنند. پرسنل کادر درمان نیز در خط مقدم برخورد با بیماران قرار دارند و بهتر است واکسن بزنند. پس از تزریق واکسن حدودا دو هفته زمان لازم است تا واکسن در بدن تاثیر بگذارد.
 
وی خاطر نشان کرد: امسال آنفلوآنزا زودتر از حد انتظار در جامعه شیوع پیدا کرد و شاهد این هستیم که سایر بیماری‌های تنفسی نیز وجود دارند و بهتر است افراد همچنان در مکان های پر تجمع ماسک داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها