|

تردد ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور / محدودیت تردد در محور ایلام به مهران

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از ابتدای شهریور تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بصورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند که تاکنون ۱۶۰ زائر به کشور برگشته‌اند.

تردد ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور / محدودیت تردد در محور ایلام به مهران

به گزارش صداوسیما، سردار شرفی افزود: ۶۰ درصد تردد‌ها در مرز زمینی مهران صورت گرفته است و مرز‌های شلمچه و سپس چذابه نیز مرز‌های بعدی پرتردد برای زائران بوده است.

وی در ادامه از اعمال محدودیت تردد در محور ایلام به مهران خبر داد و گفت: کامیون‌ها و تریلی‌های حامل مواد غذایی از شب گذشته ممنوعیت تردد به مرز مهران دارند و موکب دارانی که قصد خدمت در کربلا دارند، باید از مرز سومار و خسروی تردد کنند.

سردار شرفی به ظرفیت پارکینگ‌های اختصاصی در ورودی شهر مهران اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های شخصی تکمیل شده و امکان ورود خودرو‌های شخصی به داخل شهر مهران داده نمی‌شود.

وی به تشریح روند صدور گذرنامه پرداخت و اظهار کرد: صدور گذرنامه ویژه اربعین به شرایط پایدار رسیده و ۲۴ ساعته صادر می‌شود. به هیچ وجه گذرنامه ویژه اربعین در مرز‌ها صادر نمی‌شود.

سردار شرفی در ادامه تاکید کرد:اتباع خارجی غیر مقیم فقط از طریق مرز‌های هوایی می‌توانند به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی در پایان گفت: مشکل تردد اتباع خارجی مقیم کشورمان در مرز شلمچه هنوز برطرف نشده است و در حال رایزنی برای حل مشکل آنها هستیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها