|

مدارس کشور رتبه‌بندی می شوند

سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: بحث تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی و رتبه بندی مدارس غیر دولتی را پیگیری کرده و مد نظر قرار داده ایم.

مدارس کشور رتبه‌بندی می شوند

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: از زمانی که کار خود را شروع کرده و به مشکلات مدارس غیردولتی ورود پیدا کردیم، بحث تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی و رتبه بندی مدارس غیر دولتی را پیگیری کرده و مد نظر قرار داده ایم.

او گفت: در سامانه مشارکت دات آی آر، بستر این اقدام را آماده کردیم. در حال تهیه و تعریف مصداق‌ها و مثال‌های این کار و راه اندازی بخشی هستیم تا مشخص کنیم این رتبه بندی مدارس با چه شاخص‌هایی عملی می‌شود.

او ادامه داد: مدرسه‌ای که در رتبه اول قرار می‌گیرد؛ باید معلوم باشد که چه شاخصه‌هایی دارد و این موضوع و شرایط آن باید مشخص باشد. یعنی بتوانیم مشخص کنیم که به چه دلایلی این رتبه‌ها را کسب کرده اند.

او اعلام کرد: در حال بارگذاری بخشی از شاخصه‌های خود هستیم و به مرور در چند مدرسه این شاخصه‌ها را اجرایی و بررسی می‌کنیم که آیا قابل اجرا شدن هستند یا خیر؛ اما اگر شرایط مطلوب باشد به امید خدا امسال در کل کشور عملی خواهد شد.

او گفت: البته مدارس دولتی نیز بر اساس سند تحول بنیادین باید در رتبه بندی قرار گیرند و این جزء وظایف و تکالیف ما است. بر اساس قانون تاسیس مدارس نیز به این امر مکلف شده ایم که متاسفانه تا به امروز انجام نشده است و به دنبال اجرایی شدن آن در سال تحصیلی کنونی هستیم.

محمود زاده درباره الزامی بودن تزریق واکسن کرونا در مدارس غیر دولتی گفت: امسال برای ثبت نام در مدارس تزریق واکسن کرونا الزامی نیست؛ اما به تزریق آن برای دانش آموزان بالای دوازده سال تاکید شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها