|

واکنش‌ها به نامه اطلاع از هک در شهرداری تهران؛

شورا منتظر شهرداری، شهرداری همچنان در سکوت / سخنگوی شورای شهر تهران: باید منتظر واکنش سخنگوی شهرداری باشیم

شورا چشم انتظار واکنش شهرداری در برابر نامه ای است که نشان می دهد مدیران شهری حدود یک ماه قبل از هک شدن سایت های مرتبط با شهرداری از آن اطلاع داشتند.

شورا منتظر شهرداری، شهرداری همچنان در سکوت / سخنگوی شورای شهر تهران: باید منتظر واکنش سخنگوی شهرداری باشیم

به گزارش خبرنگار شبکه شرق، خردادماه امسال سایت‌ها و سامانه‌های مرتبط با شهرداری تهران هک شده و از دسترس خارج شدند. همچنین عنوان شد که دوربین‌های نظارتی (مانند دوربین‌های طرح ترافیک) فعال نیستند و همین مسئله را حساس تر کرد.

روز گذشته شبکه شرق به نامه‌ای دسترسی پیداکرد که نشان می داد مدیران شهرداری از یک ماه قبل از هک سیستم در شهرداری تهران، مطلع بودند.. ۱۲ خرداد یک ماه بعد از این نامه شهرداری  رسما اعلام کرد که سیستم و سامانه‌های شهری هک شده است و سه روز قبل نویسنده نامه از کار برکنار شده بود. 

شهرداری تهران از زمان انتشار این نامه هنوز واکنش رسمی و غیر رسمی نداشته است.

سخنگوی شورای شهر تهران اما می‌گوید نامه را دیده اما منتظر پاسخ مدیران شهرداری هستیم.

علیرضا نادعلی، عضو شورای شهر به «شبکه شرق» گفت که نامه را دیده است، اما هنوز اطلاعاتی درباره آن نگرفته است و باید منتظر واکنش سخنگوی شهرداری باشیم

پیگیری شبکه شرق از سایر اعضای شورای شهر و همچنین سخنگوی شهرداری تهران بی نتیجه ماند.

لازم به ذکر است  این نامه با امضای محمدرضا زارعلی مدیرکل سابق امورمالی شهرداری تهران  خطاب به حراست شهرداری تهران نوشته شده و در متن نامه آمده ، برخی از نیروهای شهرداری گفته‌اند که «سیستم شما توسط فرد دیگری در درسترس می‌باشد. 

زارعلی نیز در تاریخ ۹ خرداد یعنی ۳ روز قبل از اعلام رسمی خبر هک سیستم‌های شهرداری از کار کنار گذاشته شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها