|

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به همدان تا ۳ هفته آینده

وزیر نیرو در سفر به همدان از بهره برداری مرحله نخست طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده خبر داد.

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به همدان تا ۳ هفته آینده

علی اکبر محرابیان در سفر به استان به منظور بازدید از طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان و همچنین بررسی روند مسالی و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی استان، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از ۱۷ سال پیش آغاز شده است، گفت: این طرح فراز و نشیب زیادی داشته است و با توجه به وضعیت تامین آب همدان و خشکسالی ممتد این استان و به ویژه سال آبی جاری قرار شد این طرح جزء طرح‌های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد وهر چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام شود.

وی افزود: اجرای این طرح با طول ۱۴۰ کیلومتر و خط انتقال ۱۶۰۰، لوله‌ای به قطر یک متر و ۶۰ سانتی متر، سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع نزدیک به ۶۰۰ متر دارد که آب در ارتفاع در کوهستان پمپ می‌شود و طی یک مسیر صعب و مشکل این آب به تصفیه خانه می‌رسد و به شهر همدان منتقل می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در بازدید از این طرح و بر اساس گزارش‌های مهندسان و متخصصان طرح امیدواریم شاهد افتتاح فاز یک آن طی هفته‌های آینده باشیم و بتوانیم آب همدان رو به طور کامل تامین کنیم.

محرابیان با اشاره به اینکه در پی کمبود بارش‌ها خروجی سد اکباتان کاهش چشمگیری داشته است، گفت: امیدواریم با افتتاح فاز‌های بعدی این طرح مساله آب همدان برای همیشه رفع شود و سال‌های بعد آب مطمئن و پایداری برای همدان ایجاد شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها