|

چه کنیم که دندانهایمان سفید شود؟

طبیعی است که دندان­های ما با افزایش سن، درخشش و سفیدی خود را از دست بدهند. دندان­های سفیدتر می­توانند لبخند و ظاهر شما را بهبود ببخشند

چه کنیم که دندانهایمان سفید شود؟

طبیعی است که دندان­های ما با افزایش سن، درخشش و سفیدی خود را از دست بدهند. دندان­های سفیدتر می­توانند لبخند و ظاهر شما را بهبود ببخشند. بنابراین جای تعجب نیست که سفید کردن دندان یکی از محبوب­ترین گزینه­ های دندانپزشکی زیبایی به شمار می­رود. روش­های سفید کردن دندان به همه این فرصت را می­دهد که از لبخندی درخشان لذت ببرند. اما چه کنیم که دندان هایمان سفید شود؟

 

اهمیت سفیدی و زیبایی دندان­ها

شکی نیست که لبخندی با دندان­های سفید و درخشان باعث افزایش جذابیت ظاهری شما خواهد شد. در مواجه با سایر افراد، لبخند شما اولین موردی است که توجه آن­ها را بلافاصله جلب می­کند. از این رو سرمایه گذاری بر سلامت و بهداشت دهان و دندان امری مهم تلقی می­شود.

دندان­های سفیدتر شما را جوان­تر نشان می­دهند:

 سفید کردن دندان می­تواند یک راه سریع و آسان برای سال­ها جوان­تر به نظر رسیدن باشد. یک لبخند با دندان­های زرد باعث می­شود شما بسیار پیر­تر از آنچه واقعا هستید نشان داده شوید. در واقع، چندین مطالعه ثابت کرده­ اند که دندانهای سفیدتر می­توانند ظاهر و صورت شما را 5 تا 10 سال جوان­تر و شاداب­تر کنند.

دندان­ سفیدتر اعتماد به نفس را افزایش می­دهد:

جای تعجب نیست که جوان­تر و جذاب­تر به نظر رسیدن اعتماد به نفس را افزایش می­دهد. بنابراین، مسلماً داشتن لبخندی روشن­تر و سفیدتر به عزت نفس بهتر کمک می­کند. نگرانی در مورد ظاهر دندان­های خود می‌تواند شما را به خودآگاهی برساند و بر نحوه تعامل شما با دیگران تأثیر بگذارد.

بهداشت دهان و دندان؛ اصلی ترین عاملی سفیدی دندان

اگر می­خواهید دندان­هایی سفید داشته باشید، دانستن نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان نکته‌ای ضروری محسوب می­شود. تغییر رنگ و زرد شدن دندان­ها زمانی اتفاق می­افتد که جرم­های زیاد و ثابتی در دندان­هایتان وجود داشته باشد. مجموعه‌ای از اقدامات در راستای بهداشت دهان و دندان، بسیار به سفیدی دندان و همچنین کمتر تغییر رنگ دادن دندان­هایتان در طی زمان کمک می‌کنند.

ابتدا نخ دندان بکشید:

 وقتی قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده می­کنید، باقیمانده مواد غذایی از بین دندان­های شما پاک می­شود. سپس، می­توانید برای تمیز کردن عمیق­ تر، مسواک زدن را امتحان کنید. استفاده از نخ دندان تنها پس از مسواک زدن منجر به باقی ماندن پلاک دندانی روی سطح دندان و تغییر رنگ دندان­ها خواهد شد.

مسواک بزنید:

دندان­هایتان را دو بار در روز با استفاده از مسواک مناسب شست‌وشو دهید. همچنین توصیه می­شود که هر سه ماه یکبار مسواک قبلی را با مسواکی جدید جایگزین کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از خمیردندان خوب و تایید شده نیز بسیار حائز اهمیت است.

بلیچینگ دندان چگونه به سفیدی دندان ­ها کمک می کند؟

هنگامی که صحبت از بلیچینگ دندان می­شود، دو گزینه برای انتخاب به میدان می­آیند که تحت عنوان آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ از آن­ها یاد می­شود. به­ طور کلی، در هر دو روش از محلول­هایی بر پایه پراکسید می‌توان استفاده کرد. ناگفته نماند، هر چه مدت زمان بیشتری محلول قوی­ را روی دندان­های خود نگه دارید، دندان­های شما سفیدتر خواهند شد.

با این حال، هر چه درصد پراکسید در محلول سفید کننده بیشتر باشد، باید در مدت زمان کوتاه‌تری آن را روی دندان­‌ها نگه داشت. ماندن ژل برای مدت طولانی­تری ممکن است باعث کم آبی دندان و افزایش حساسیت آن شود.  اگر تمایل به امتحان کردن هوم بلیچینگ دارید حتما قبل از آن با یک دندانپزشک مشورت کنید. در ضمن، بلیچینگ روکش­های سرامیکی یا باندینگ و کامپوزیت دندان را سفید نمی­کند. مراجعه به بهترین مرکز بلیچینگ تهران و سایر کلان شهر ها میتواند بهترین نتیجه را در درخشندگی و زیبایی لبخند شما در پی داشته باشد.

آفیس بلیچینگ:

سفید کردن دندان توسط دندانپزشک می­تواند دندان‌ها را سریع‌تر روشن کند. این امر از طریق روش بلیچینگ آفیس  توسط دندانپزشک با تجهیزات کاملا تخصصی و استریل شده طی یک یا دو جلسه انجام می‌شود. محلول سفید کننده این روش قوی‌تر از کیت‌های خانگی عمل خواهد کرد. غلظت مواد این روش با هوم بلیچینگ متفاوت است.

هوم بلیچینگ:

روش هوم بلیچینگ حتما باید زیر نظر دندانپزشک انجام شود. به این صورت که مراجعه کننده آموزش می­بیند و به­ طور مستقل سفید کننده را در یک قالب پلاستیکی ساخته شده، به صورت جداگانه روی دندان خود می­گذارد. سپس در بازه­ زمانی مشخص آن را در دهان خود نگه می­دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها