|

زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان از ۱۷ مرداد است

سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های چند برابر ظرفیت و نتایج نهایی آزمون سراسری خبر داد.

زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان از ۱۷ مرداد است

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های چند برابر ظرفیت و نتایج نهایی آزمون سراسری خبر داد و گفت: نتایج نهایی کنکور اوایل شهریور اعلام می‌شود و زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان از ۱۷ مرداد است.

جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور امروز در نشست خبری اعلام نتایج آزمون سراسری با اشاره به اینکه در آزمون امسال یک میلیون و ۷۶ هزار نفر داوطلب داریم، اظهار کرد: برای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت صادر شد، ۶۴ درصد خانم‌ها و ۳۶ درصد آقایان بودند و بیشترین تعداد شرکت‌کننده در علوم تجربی بود.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و غایب حدود ۱۲ درصد بود و خانم‌ها ۸۸.۳ و آقایان ۷۸ درصد در جلسه آزمون حاضر شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش تصریح کرد: از یک و میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت‌کننده، یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های با آزمون شدند.

جمالی بیان کرد: اعلام نتایج تا آخر امشب روی سایت است و دفترچه انتخاب رشته جمعه چهاردهم مرداد روی سایت قابل مشاهده خواهد بود؛ زمان فعال شدن انتخاب رشته مجازی از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد است.

وی افزود: زمان انتخاب رشته داوطلبان در کنکور از روز دوشنبه ۱۷ مرداد است و تا روز شنبه ۲۲ مرداد فعال است و زمان ثبت‌نام و انتخاب رشته محل داوطلبان برای رشته‌های سوابق تحصیلی از ۱۸ مرداد آغاز و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: انتشار ویژه‌نامه انتخاب رشته شامل انواع اطلاعات مورد نیاز در کارنامه و چگونگی انتخاب رشته روز پنجشنبه روی سایت سازمان قرار دارد.

جمالی اظهار کرد: اواخر مرداد ماه، نتایج انتخاب رشته نتایج چند برابر رشته‌های بورسیه و شرایط خاص مانند فرهنگیان و... اعلام می‌شود و از اول شهریور مصاحبه و آزمون عملی صورت می‌گیرد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: اعلام نتایج نهایی در هفته آخر شهریور خواهد بود و و رشته‌های دانشگاه آزاد به جز گروه پزشکی از هفته آینده از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

جمالی گفت: در رشته پزشکی ۹ هزار و ۷۰۰ ظرفیت، دندانپزشکی ۱۹۰۰، داروسازی ۱۴۰۰ و جمع کل ۱۲ هزار و ۹۰۰ ظرفیت داریم که نسبت به سنوات قبل، مناسب‌تر است.

وی یادآور شد: امسال میزان سوابق تحصیلی ۴۰ درصد مثبت است و درس بهیاری نمرات با تاثیر قطعی برای بهیاران لحاظ شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها