|

فاصله بین جلسات لیزر چقدر است ؟

یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه بسیار مورد توجه واقع می شود، بهداشت فردی و تمیز بودن افراد می باشد

فاصله بین جلسات لیزر چقدر است ؟

آیا می خواهید لیزر به صورت بروید؟ نمی دانید فاصله بین هر جلسه چه قدر می باشد؟ می خواهید بدانید چه رنگ پوستی زمان کم تری برای لیزر نیاز دارد؟

برای پاسخ به سوالات بالا و سوالاتی مشابه به این گونه سوالات در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا تک تک مطالب مربوط به لیزر صورت بهتر درک کنید. از طرفی دیگر برای درک بهتر شما، دستگاه لیزر صورت را به طور خلاصه توضیح داده ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

فاصله بین جلسات لیزر صورت باید چه مقدار باشد؟

یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه بسیار مورد توجه واقع می شود، بهداشت فردی و تمیز بودن افراد می باشد. این افراد مجموعه اقداماتی انجام می دهند که یکی از آن ها از بین بردن کامل مو های زائد توسط لیزرمی باشد. ولی باید از این موضوع آگاه باشید که لیزر موهای زائد یک فرایند زمان بر می باشد که افراد با صبر و شکیبایی این بازه درمان را پشت سر می گذارند. اما سوال های بسیاری در ذهن افراد قبل از انجام این کار شکل می گیرد. که یکی از رایج ترین سوالات مربوط به تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن کامل مو زائد در صورت می باشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه بوتاکس می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

هزینه لیزر موهای زائد

2

 

 

برای پاسخ به این سوال نمی توان همه افراد را در یک دسته قرار داد. به علت آن که ضخامت مو های زائد در برخی افراد بیشتر یا کمتر از مابقی افراد می باشد و برای هر کدام نسبت به نظر پزشک متخصص، تعداد جلساتی مشخص می شود. ولی این از بین بردن مو های زائد بازه ای حدوداً 5 تا 11 جلسه به طول می انجامد. از طرفی دیگر شما باید کاملاً حواستان به فواصل بین هر جلسه باشد.

فاصله بین هر بار مراجعه برای لیزر صورت حدوداً بین 4 تا 5 هفته می باشد. اگر زود تر از 4 تا 5 هفته به پیش پزشک خود بروید، ممکن است عوارضی ناخوشایندی به همراه داشته باشد. از طرفی دیگر اگر فاصله بین هر بار مراجعه بیشتر شود تاثیر پاکسازی پوست به عقب می افتد و چه بسا تاثیری ندارد. پس فاصله بین هر جلسه صورت بسیار مهم می باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد

امروزه اکثر افراد چه بانوان و چه آقایان به دنبال از بین بردن مو های زائد صورت خود هستند. این افراد دنبال بهترین روش با کم ترین حساسیت و درد می باشند. خیلی از روش های دیگر بسیار درد آور می باشند و مدت طولانی اثر نمی گذارند از جمله وکس، ژیلت و ... که همه این ها بسیار زمان بر هم می باشند و عوارض لیزر موهای زائد از بسیاری از روش کمتر است.

ولی با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های بهتری برای از بین بردن تقریباً دائمی مو های زائد صورت شما به وجود آمده است که یکی از این دستگاه ها لیزر موهای زائد می باشد که همیشه کارایی عالی به همراه دارد. این دستگاه به بهترین شکل ممکن و کم ترین درد این عمل را برای شما انجام می دهد.

3

 

 

تاثیرات رنگ مو در تعداد جلسات صورت و فواصل بین آن ها

این را باید بدانید که لیزر موهای زائد در صورت به رنگ مو مربوط می شود. معمولاً در مواجه با رنگ های غیر مشکی و قهوه ای، به رنگ هایی از جمله مو بلوند، قرمز و طوسی مربوط می شود. که در این رنگ ها تاثیرات روند لیزر موهای زائد یکم کند تر از رنگ مشکی و قهویه ای می باشد. برای رنگ های نام برده شده ممکن است مدت زمان طولان را نیاز داشته باشید صرف کنید. پس بهتر است اول با دکتر خود مشورت کنید بعد به دنبال انجام لیزر مو های زائد باشید. پس برای مو های رنگی تعداد جلسات بیشتر از مابقی افراد می شود.اما در فاصله بین جلسات تاثیر مستقیمی نمی گذارد.

آیا جنسیت افراد در تعداد جلسه های مورد نیاز تاثیر دارد؟

باید بدانید که ضخامت مو های آقایان معمولاً بیشتر از خانم ها می باشد. پس برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. تعداد جلسات مورد نیاز برای برخی از آقایان ممکن است خیلی بیشتر از بانوان بشود. (البته برای همه افراد این قضیه یکسان نمی باشد و ممکن است این لیزر زمان کوتاه تری حتی از خانم ها داشته باشد.)

آیا لیزر مو های زائد صورت درد دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت این درد نسبی می باشد. ممکن است برای برخی از افراد که آستانه تحمل درد بسیار پایینی دارد درد آور باشد. ولی با این حال درد آن کاملاً قابل تحمل می باشد. معمولاً افرادی که با انواع از روش های مو زائد آشنایی دارد، با این درد آشنا هستند. ولی خبر خوب این می باشد که درد دستگاه لیزر بسیار کم تر از مابقی روش ها می باشد.

از طرفی دیگر اگر برای بار اول و حتی بار های بعدی استرس دارد، یک سری روش ها می باشد که با انجام آن ها مقدار استرس و درد شما را بسیار کاهش می دهد. این روش ها شامل موارد زیر می باشند.

یکی از بهترین روش ها برای کاهش درد مربوط به اصلاح نواحی مورد استفاده با تیغ می باشد.

روش دوم مربوط به مصرف قرص ادویل حدوداً 1 تا 2 ساعت قبل از استفاده از دستگاه لیزر می باشد.

و در آخر روش سوم مربوط به استفاده از کرم های بی حسی می باشد. که حدوداً از این کرم ها 1 ساعت قبل تر از دستگاه لیزر استفاده می کنید.

تاثیر رنگ پوست بر لیزر مو های زائد

افراد مختلفی با رنگ پوست های متفاوتی در کنار ما زندگی می کنند. توجه داشته باشید همه این افراد فقط با یک دستگاه، موهای زائد صورت خود را بر نمی دارند. بلکه دستگاه های متفاوتی برای پوست های متفاوتی وجود دارد. این رنگ پوست ها از روشن روشن شروع شده و تا تیره تیره پیش می روند. برای درک راحت تر این موضوع برخی دستگاه ها را نسبت به رنگ پوست به شما توضیح می دهیم. با رعایت کردن دستگاه مناسب پوست خود می توانید در کوتاه ترین مدت بهترین و کم خطر ترین نتیجه را دریافت کنید.

دستگاه هایی که بیشتر وقت ها برای پوست روشن مورد استفاده قرار می گیرد شامل لیزر دایود، لیزر IPL و در نهایت دساگاه لیزر الکساندرایت می باشد. اما برای پوست های تیره تر و برنزه تر از چه دستگاهی باید استفاده کرد؟

بهترین دستگاه مخصوص پوست های تیره تر و برنزه تر، دستگاه لیزر ان دی یاگ (ND YAG) می باشد.

سخن پایانی

تشخیص فاصله بین جلسات در مورد مو های زائد صورت، به عواملی بستگی دارد که مهم ترین آن ها زنتیک افراد می باشد که با هم متفاوت است ولی به طور میانگین بین 4 تا 5 هفته می باشد. ولی همه چیز به تشخیص دکتر مورد اعتماد شما بستگی دارد. پس برای درمان مناسب به پیش دکتر متخصص صورت یا مراکز متخصص لیزر صورت بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بوتاکس و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

هزینه بوتاکس

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها