|

۴۰ هزار زائر ایرانی در راه خانه خدا

بر اساس آنچه مسئولان هوانوردی اعلام کردند، از دو هفته دیگر ۴۰ هزار زائر ایرانی با پروازهای ایران‌ایر از ۱۶ فرودگاه کشور به خانه خدا سفر می‌کنند.

۴۰ هزار زائر ایرانی در راه خانه خدا

بر اساس آنچه مسئولان هوانوردی اعلام کردند، از دو هفته دیگر ۴۰ هزار زائر ایرانی با پروازهای ایران‌ایر از ۱۶ فرودگاه کشور به خانه خدا سفر می‌کنند اما تا کنون نرخ یا دامنه‌ مشخصی برای کنترل قیمت بلیت این پروازها مشخص نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از ۲۲ خرداد ماه سفر هوایی حجاج ایرانی به عربستان آغاز خواهد شد و به گفته محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مانند هر سال مسئولیت این پروازها را بر عهده گرفته است.

 

وی در این باره گفت: برای حج سال جاری برنامه ریزی خوبی از سوی سازمان حج و کشور عربستان برای اعزام حجاج انجام شده است و امیدوارم پروازهای حج امسال با هماهنگی ایران ایر، شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی (ره) به خوبی انجام‌ شود.

 

وی با اشاره به اعزام ۳۹ هزار و ۶۰۰ هزار زائر ایرانی در این پروازها، افزود: مدیران فرودگاه‌ها به عنوان مسئول و نماینده اصلی شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی معرفی شده اند و روسای ایران ایر را موظف کردیم که در آن ایام برای پاسخگویی در فرودگاه ها حضور دائمی داشته باشند. ضمن اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در این دوره چهار ابلاغ برای ایران ایر، شرکت فرودگاه ها، فرودگاه امام خمینی و سازمان هواپیمایی صادر کرده و چهار نفر را به عنوان نفر اصلی وستاد حج تعیین کرده است که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو خواهند بود و همچنین سازمان هواپیمایی هم مانند ایام نوروز که قریب به دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جابجا کرده‌اند پاسخگوی مسافران خواهند بود.

 

غلامرضا رستمیان، مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین درباره جزییات برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پروازهای حجاج ایرانی، اظهار کرد: اکنون ۱۶ فرودگاه به‌صورت قطعی در خصوص اعزام زائران به عربستان انتخاب شده است و اعزام از فرودگاه همدان در دست بررسی است و در روزهای آینده تعیین تکلیف و اعلام خواهد شد.

 

وی افزود: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و شیراز آماده اعزام و پذیرش زائران خانه خدا به عربستان هستند. در طول ۱۷ روز از ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ تا هفتم مرداد ماه بازگشت حجاج انجام خواهد داشت.

 

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: نخستین پروازهای زائران از ۲۲ خرداد ماه از شهرهای تهران و کرمان و تبریز به عربستان برقرار می‌شود و در این میان بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز عهده‌دار هستند.

 

یکی از موضوعاتی که برای حجاج ایرانی اهمیت زیادی دارد اینکه با چه قیمتی می‌توانند این پروازها را خریداری کنند و البته بسیاری از آن‌ها تاکنون این کار را انجام داده‌اند، اما تا امروز، قیمت یا دامنه مشخصی برای این پروازها اعلام نشده است. البته پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نیست و عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می‌کند، اما سازمان هواپیمایی کشوری همواره برای مقاطع و مناسبت‌های خاص مانند پروازهای عتبات نرخی را تعیین می‌کند تا بیش از حد قیمت‌ها بالا نرود و زائران بتوانند با قیمت‌های مناسب‌تری سفر زیارتی خود را انجام دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها