|

ابتلای ۹ نفر به بیماری ویروسی تب کریمه کنگو / یک نفر جان باخت

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابر آخرین آمار ۹ نفر مبتلا به بیماری ویروسی خونریزی دهنده تب کریمه کنگو شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده است.

ابتلای ۹ نفر به بیماری ویروسی تب کریمه کنگو / یک نفر جان باخت

 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابر آخرین آمار ۹ نفر به بیماری ویروسی تب کریمه کنگو مبتلا شدند.

سید محمد آقامیری گفت: بنابر آخرین آمار ۹ نفر مبتلا به بیماری ویروسی خونریزی دهنده تب کریمه کنگو شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده است.

به گفته او، بیماری تب کریمه کنگو همه ساله در فصل بهار و تابستان همزمان با فعالیت کنه ها به اوج می رسد و از طریق تماس مستقیم انسان با لاشه، ترشحات و نقاط آلوده دام قابل انتقال است.

آقامیری می‌گوید، به افراد توصیه می شود که گوشت تازه ای که در مراکز خارج از کشتارگاه کشتار می شود حتما تا ۲۴ ساعت و جگر را تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند که خطر ابتلا به این ویروس را کاهش می دهد، همچنین افراد از مصرف جگر و گوشت خام یا آبدار پرهیز کنند. در خصوص کشتار لاشه در کشتارگاه جز شیوه نامه های سازمان دامپزشکی است که گوشت ۲۴ ساعت در پیشسرد نگه داری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: دامداران از جدا کردن و له کردن کنه روی بدن دام پرهیز کنند، چرا که به سبب احتمال له شدگی امکان انتقال وجود دارد و در صورت رویت نسبت به سم‌پاشی اسطبل و دام اقدام کنند.

بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو اولین بار در شبه جزیره کنگو در سال ۱۹۹۴ با ابتلای حدود ۲۰۰ نفر از مردم آنجا کشف شد که به سبب عدم علایم بالینی در دام قابل انتقال از دام به دام دیگر یا حتی دام به انسان است.

سم‌پاشی اسطبل و بدن دام‌ جز شیوه نامه های بهداشتی سازمان دامپزشکی برای حذف کنه است و این کنه در زنجیره غذایی نقشی ندارد و افراد در صورت علایم همانند سایر بیماری های مشابه به پزشک مراجعه کنند چرا که بیماری قابل پیشگیری، کنترل و درمان است و در صورت سیستم ایمنی ضعیف منجر به فوت می شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها