|

حادثه ریزش متروپل آبادان؛

شمار جانباختگان به 14نفر رسید / دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل / حبس ۵۰ نفر در زیر آوار متروپل آبادان / احتمال زنده ماندن محبوسان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ تن خبر داد.

شمار جانباختگان به 14نفر رسید / دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل / حبس ۵۰ نفر در زیر آوار متروپل آبادان / احتمال زنده ماندن محبوسان

 رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ تن خبر داد.

مهدی ولیپور دراین باره گفت: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به ۱۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

 

1

 

 دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین افراد دستگیر شده هستند.

شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

 

 نیروهای آتش نشانی تهران در مسیر حرکت زمینی به سمت آبادان! 

خودروهای آتش نشانی تهران در مسیر حرکت به سمت آبادان برای سوختگیری در پمپ بنزین جاده ساوه توقف کردند.

آنها برای مشارکت در امدادرسانی به حادثه دیدگان ریزش برج متروپل آبادان به این شهر می روند. علاوه بر چند کشته دهها نفر زیر آوار ماندند.

برای اعزام هوایی نیروهای اتش نشانی تهران به آبادان همکاری نشد و به همین دلیل زمینی اعزام شدند.

با توجه به زیرآوار ماندن دهها نفر تاخیر در رسیدن این نیروها می تواند جبران ناپذیر باشد.

 

با کشف یک‌جسد دیگر از زیر آوار، تعداد فوتی‌ها در مترو‌‌پل به ۱۱ نفر رسید.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان در محل حادثه فوت کرده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از متخلفان پروژه و مسببان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با دستور قضایی بازداشت شده‌اند.

بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

 

فیلمی از یک دختر آبادانی که با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شده، او خود را از ساختمان ویران شده متروپل آبادان نجات می‌دهد.

شهردار آبادان ‌بازداشت شد

صادق جعفری دادستان عمومی و انقلاب خوزستان اظهار داشت:‌ تاکنون ۱۰ نفر از جمله شهردار فعلی آبادان به عنوان مقصران حادثه ساختمان ۱۱ طبقه متروپل دستگیر شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان ‌از بازداشت شهردار آبادان ‌خبر داد و گفت: دو شهردار قبلی و ناظران پروژه ساختمان متروپل در بین افراد دستگیر‌شدگان هستند‌.

وی افزود: حسین حمیدپور شهردار فعلی، ۲ شهردار قبلی و ناظران پروژه ساختمان متروپل در بین افراد دستگیر شده هستند.

جعفری اظهار داشت: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

 
 
اسامی مصدومان و فوتی های حادثه متروپل
 
سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان را اعلام کرد.

photo_2022-05-24_09-47-20

 

حبس ۵۰ نفر در زیر آوار متروپل آبادان

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در محل حادثه ریزش متروپل آبادان با تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: تاکنون ۳۳ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق مشاهدات عینی همچنان ۵۰ نفر زیر آوار گرفتار‌ند که تلاش برای نجات آن‌ها ادامه دارد، افزود: ۵۰ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه مستقر هستند و یک فروند بالگرد نیز در فرودگاه آبادان برای اعزام فوری مصدومان مستقر است.

خالدی با بیان اینکه با توجه به مهیا بودن امکانات لازم پزشکی در آبادان تاکنون مصدومی به مرکز استان اعزام نشده است، گفت: با دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همه امکانات برای خدمات رسانی به مصدوم فراهم شده و یک هواپیما در تهران برای انتقال بیماران در صورت نیاز آماده است.

 

تایید هویت جسد مالک برج متروپل آبادان​

مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه از تایید هویت جسد مالک برج متروپل آبادان، که روز گذشته دچار ریزش شد، خبر داد.

مهدی کشت دار، مدیرعامل میزان، خبرگزاری قوه قضاییه در توییتی نوشت: دادستان مرکز خوزستان: با توجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه‌ یکی از قربانیان حادثه که غیرقابل تشخیص بوده، دستور تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت ناجا و پزشکی قانونی صادر شد که هویت وی مورد تایید قرار گرفت.
 
اعلام عزای عمومی در آبادان و خرمشهر
 
نماینده ولی فقیه در استان روز چهارشنبه، چهارم خرداد ۱۴۰۱ را در آبادان و خرمشهر عزای عمومی اعلام کرد.
 
 

اتمام عملیات آواربرداری در ۱۰ طبقه فوقانی متروپل

رئیس جمعیت هلال احمر: عملیات آواربرداری در ۱۰ طبقه فوقانی به اتمام رسیده، اما دسترسی به زیرزمین مهیا نشده است و از آمار دقیق محبوس شدگان اطلاعی نداریم.

 

احتمال زنده ماندن محبوسان

رئیس اداره نظارت بر زیر ساخت‌های فیزیکی منطقه آزاد اروند گفت: دیشب ما متوجه شدیم تعدادی در طبقه زیرین ساختمان که یک کافی‌شاپ آن‌جا وجود دارد هنوز زنده هستند، این افراد با تماس‌های تلفنی با خانواده‌های‌شان از زنده بودن خودشان اطلاع دادند، به محض این‌که ما متوجه شدیم اقدام کردیم، آن‌ها درخواست آب کردند و مشکلات تنفسی داشتند که امدادگران با برخی اقدامات تخربی به آن‌ها آبرسانی کردند.

البته چندان نمی‌شود مداخله کرد چراکه هر اقدامی می‌تواند سبب فرو ریختن سازه شود، فعلاً یک مسیر دسترسی جزئی برای آن‌ها ایجاد شده است، امیدواریم با ادامه عملیات و ثبات سازه آن‌ها هم از آوار خارج شوند.

 

فوتی های حادثه متروپل آبادان به ۱۴ نفر افزایش یافت 

 

وحیدی، وزیر کشور گفت: تا این لحظه در پی حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه آبادان ۱۴ نفر فوت و ۳۲ نفر زخمی شده اند که ۲۹ نفر آنها بهبود پیدا کرده اند و از بیمارستان مرخص شده اند، اما ۳ نفر در بیمارستان بستری هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها