|

کرملین: آمریکا به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده است

سخنگوی کرملین اعلام کرد: روسیه همه تدابیر لازم را برای تامین منافع خود در این رویارویی اقتصادی به کار خواهد برد.

کرملین: آمریکا به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده است

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین این مطلب را روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: روسیه همه تدابیر لازم را برای تامین منافع خود در این رویارویی اقتصادی به کار خواهد برد.

پسکوف گفت: مسکو پیش از شروع عملیات ویژه، تدابیر لازم را برای کاهش تاثیرات تحریم های غرب اتخاذ کرده است.

وی، وضعیت را در بازار انرژی جهان متلاطم عنوان کرد و افزود: روسیه همچنان تامین امنیت انرژی اروپا و جهان را تضمین خواهد کرد و هنوز به تامین انرژی مشتریان خود ادمه داده و برای اعتبارش به عنوان تامین کننده مطمئن انرژی جهان اهمیت قائل است.

آمریکا روز سه شنبه واردات انرژی از روسیه را ممنوع کرد و ۲۴۰ تحریم جدید علیه شرکت های بخش خصوصی و دولتی این کشور اعلام کرد.

از زمان جنگ اوکراین، شرکت های اروپایی و آمریکایی و دیگر متحدانشان در سراسر جهان، تحریم های مشابهی را علیه مقامات، شرکت ها و دولت روسیه اعلام کرده اند.

همچنین، "دمیتری بریچفسکی" مدیر دپارتمان همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه روسیه به غرب هشدار داد که مسکو در حال کار بر روی یک پاسخ گسترده تحریمی است که فوری خواهد بود و در حساس‌ترین حوزه‌های غرب احساس خواهد شد.

این مقام ارشد روسیه در ادامه افزود: واکنش روسیه به غرب در مورد تحریم ها علیه مسکو فوری، گسترده خواهد بود که در حساس ترین بخش های غرب احساس خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات ویژه نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها