|

پوتین: جنگ را نیروهای حرفه‌ای رهبری می‌کنند

رئیس جمهور روسیه گفت که از سربازان وظیفه یا نیروهای ذخیره برای جنگ در اوکراین استفاده نخواهد کرد.

پوتین: جنگ را نیروهای حرفه‌ای رهبری می‌کنند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که از سربازان وظیفه یا نیروهای ذخیره برای جنگ در اوکراین استفاده نخواهد کرد و نیروهای "حرفه ای" که مشغول انجام "اهداف مشخص" هستند، جنگ را رهبری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن خطاب به مردم کشورش گفت: "سربازان وظیفه در این جنگ شرکت نخواهند کرد. همچنین سربازان ذخیره اضافی نیز وجود نخواهد داشت. "

رئیس جمهور روسیه افزود: دستیابی به اهداف مشخص تنها توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود. من مطمئن هستم که آن‌ها امنیت و صلح را برای مردم روسیه به شکلی موثر تضمین می‌کنند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور تنها زیرساخت‌های نظامی و همچنین نیروهای اوکراینی را هدف قرار می‌دهند و غیرنظامیان را تهدید نمی‌کنند.

پوتین همچنین تاکید کرد که روسیه به خاک اوکراین نیازی ندارد و به دنبال اشغال این کشور نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها